Fråga: Skärmstorlek

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Herrn, 15 nov 2012.

1. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej, jag undrar om det.någon här som har haft den första varianten av note och har nu köpt note 2 och kan tala om det är någon större skillnad på storleken på.skärmarna mvh Herrn
    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Skärmen är smalare och längre än Note1.
    Skärmen känns mindre för mig, jämnfört med Note1 och eftersom den är smalare, så är det enklare hålla i än Note1 för enkel navigation med en hand.

Nackdelen är också på Note 2, så får det plats med bara 4x5 grid och i Note 1 är det 5x5 på hemskärmen. Men kan lösas med alt. Launcher om man nu vill.

Bästa är skärmen är bättre än Note1 och utan blockigheter, bandings som Note 1 led av.

3. viwa

viwa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag tycker skärmen känns större när man kollar på film då man slipper svarta kanter.

Sen att den är lite smalare är underbart för jag tyckte 1an va lite obekväm i en hand. 2an är som en dröm, helt perfekt i mina ögon. Skärmen är mycket finare än 1an. Slipper problemet med svärtan som var på iallafall min 1a. Riktigt fina färger på 2an.

Tips är att stänga av autojustera färgton under display inställningar. Då förvinner suddigheten vissa kallar det.

Ang launcher så kör jag nova så det är ingen skillnad med vad som får plats. Touchwiz klarar man sig gärna utan.