Skärmupplösning marketenabler

Diskussion i 'Tattoo' startad av Nordstar, 22 okt 2009.

1. Nordstar

Nordstar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag provar nu Htc Tatto lite och måste verkligen säga att jag gillar den skarpt.. Perfekt storlek enligt mig. Har tidigare haft en magic och äger nu en Galaxy som troligen går till försäljning om jag får till det med Tatto..

Eftersom det inte är min telefon (lånar som sagt bara tatton) så vill jag inte göra några större ingrepp för att bli root.

Problemet som verkligen inte är något litet problem för mig och troligen många andra. Det finns i princip inga program för Tatto idag. Väldigt tomt på market mot vad jag är van vid.

Finns det möjlighet att genom market enabler få tillgång även till program som inte har officiellt stöd för lägre skärmupplösning. Eller tar den bara på landskoder typ.?

Kan man på ett enkelt sätt installera apk filer manuellt.
    I så fall vart hittar man då dessa?

Tack på förhand

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Om programmen kodats bra borde de fungera på alla skärmupplösningar vad jag förstått. De ska skala om automatiskt. Har dock inte testat själv som du har. :)

MarketEnabler kräver root. Det sätter lite egenskaper (properties) i telefonen som lurar telefonen att tro att du har ett sim-kort från ett annat land. Dessa kan förövrigt ses med kommandot getprop i terminalen på telefonen eller via adb shell. Om versionen av samma program är olika i olika länder så kommer du efter MarketEnabler att få versionen från det land du satt. Det har dock ingen funktion för att ändra vilken telefon market-klienten ser och jag har inte lyckas ändra den inställningen med setprop heller.

Apk-filer kan installeras manuellt på ett flertal sätt.

1. Öppna en länk till filen i browsern.

2. Ladda ner en av alla App Managers (Astro, AppManager etc.) som låter dig installera apk-filer från SD-kortet.

3. Aktivera USB Debugging i Settings och kör sedan adb install filnamn.apk i en terminal (kräver Android-SDK:n).

Alla dessa metoder utom möjlighen nr 2 kräver att du tillåter installation av apk-filer från Unknows Sources i Settings.

3. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Scaling sker automatiskt på vissa men sedan i 1.6 finns oxå att man kan fylla i vilka storlekar som fungerar, troligen är det så att du bara ser de som fyllt i att deras app är för 1.6 iom att den är första som stödjer olika upplösningar?