Skaffa kort utomlands

Diskussion i 'Off Topic' startad av Buzz, 5 jul 2010.

1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Finns det någon sammanställning av hur man skaffar sim-kort av typen kontantkort för datatrafik utomlands? Kan vara bra att veta för t.ex. semester.

Det jag tror mig ha snappat upp hittils är:

England: Köp via droidstuff.se/ebay eller i teleaffär på plats. Går sedan att fylla på med värdebevis som man kan köpa i vanliga kiosker/närbutiker. Däremot går det inte komma åt t.ex. t-mobiles websida för att kolla saldo eller fylla på om man inte registrerat kortet på en fysisk person.

Tyskland: Korten måste registreras med en lokal adress, dvs omöjligt för utlänningar som oss.

Sydafrika: Korten måste också registreras, osäkert om det krävs lokal adress.

Hur är det i andra länder?

2. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Brasilien: Kortet måste registreras. Det går med ett passnummer istället för brasilianskt skattenummer men don't even think about it om du inte kan portugisiska.

USA: Gå in i en fysisk T-mobile shop och ta ett kontraktlöst abbonemang. Tror att det var $70/mån med fri 3G.

Thailand: Bara att köpa kort på 7-eleven har jag för mig?

Filippinerna: http://smart.com.ph/buddy/<wbr>services/mobileinternet.htm 10PHP för 30 min
    http://www.globe.com.ph/ 5PHP för 15min, kanske lite sämre täckning

3. sebastian

sebastian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

MINA ENHETER

Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Bekant åkte till london. Fick köpa orange uk kort. Fungerar kanon. Noga med att mn ska vara uppkopplad med wifi

Sent from my Nexus One using Tapatalk

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

NEJ!

Köper man ett kontantkort finns det absolut ingen risk att man får betala något på sitt vanliga abonnemang! Jag får frågan och ser detta överallt, det finns ju absolut inte någon samband över huvud taget när man har ett helt separat SIM-kort! Sen om datatrafiken suger ut pengarna ut kontantkortet är det en sak... :cool: men vill verkligen slå ett slag för att få kål på denna "myten".

Utländskt SIM-kort har inget att göra med ditt "vanliga" abonnemang. Sa är det.