Skaffa ny telefon, vilken?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Nephre, 24 nov 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Nephre

Nephre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Får be om ursäkt på förhand då jag vet att jag kommer få en hel del svar som säger "SÖÖÖÖÖÖÖK", "Google it", "läs på för tusan" osv men jag har inte riktigt tid med det just nu och jag tänkte byta lur idag

Min Desire har åkt i backen några gånger för mycket och vare sig kameran eller hörlursutgången funkar och den FC:ar på alldeles för många appar hela tiden och det spelar ingen roll vad jag gör, flasha om/byta rom hjälper inte, återställning hjälper inte osv.

Kort sagt, dags för nytt. SGS2 är lite av en favorit just nu, HTC Sensation verkar inte dum heller men finns det någon annan lur jag bör ta med i beräkningen? Ge mig lite input på vad det finns för vettiga lurar så jag har lite mer kött på benen till eftermiddagen

Tack på förhand

2. skallaren

skallaren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Detta beror ju alldeles på vad du har för preferenser angående en telefon, vad har du t.ex. för prisbudget? vilken skärmstorlek skulle passa?

Jag skulle kunna säga att Samsung Galaxy Note är mycket bättre än både sensation och S2:an men samtidigt är det ju inte alla som föredrar en 5,3" stor skärm till mobil.

3. Inkognito

Inkognito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Galaxy Note är inte nödvändigtvis bättre än Galaxy S2. De presterar likvärdigt samt Galaxy S2 har en något bättre skärm för att nämna något den gör bättre. Dessutom tycker jag den är alldeles för stor för att ges som förslag på mobil, det är snarare en hybrid som man troligtvis köper om man vet att man är i behov av en så stor skärm. Sätt på dig ett någorlunda tajta byxor och vips så måste du bära din Note alternativt ha den i jackfickan. En mobil ska vara mobil, inte halvt släpbar! ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.