Skaffa sig en Nexus one fran USA?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Thakang, 5 maj 2010.

1. Thakang

Thakang Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej allihop, jag ar ny har pa Swedroid och jag har nu i en tid varit otroligt sugen pa att kopa en en mobil med android :D. Ar just nu i USA som ni kanske marker pa hur jag skriver.

Och undrar om det ar vart att kopa Nexus One eller kanske spara pengar och kopa en annan mobil typ som kanske Desire eller Legend. Tror ni jag skulle bli nojd om jag kopte en Nexus One?

Har lite fragor om Nexus One ocksa. Ar det manga Nexus One som har problem med pekskarmen? Nagon pa forumet som kopt en Nexus One medan den personen varit i USA? Hur lang ar frakttiden, kommer vara har till Juni och hoppas man hinner fa den innan det ifall jag skulle bestalla.

Ar det battre att importera telefonen fran UK istallet, eller ar det saksamma vart man koper den? Har mobilen "Multitouch" jag laste pa techradar dar det stod att den inte skulle ha det? Skulle faktiskt vilja zooma in och ut genom att pinch zoom och sant.

Raknat ut att mobilen skulle kosta ca 3800kr om jag kopte den har nu, och det kanns ju ganska vart, men skulle vara drygt om jag fick en defekt telefon, (alla mina mobiler som jag fatt har haft nagon sorts defekt :S).

Forstar att det kanske blir manga sanna har tradar, men ar verkligen jatteosaker eftersom jag gillar hur Sense granssnittet ser ut och ar lite radd for att fa en defekt N1.

Aja nu har jag skrivit for mycket hoppas jag kan fa lite tips och hjalp har.

Tack pa forhand

//Thakang :D

2. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det märker vi inte, du kulle kunna vara var som helst.
    Omöjligt att säga.
    Jag köpte när jag bodde i USA. Frakttiden var som annonserat, dvs runt 3-4 dar (möjligtvis kortare, jag minns inte). Detta trots att jag köpte samma vecka som den lanserades.
    Det är sak samma var du köper den, men billigast blir USA. Den har pinch zoom, det kom vid första uppdateringen till stockprogrammen, och har alltid funnits till alla andra.
    Kom ihåg att räkna in sales tax, beroende på vilken delstat du befinner dig i: http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_United_States

Defekter fixar HTC, du behöver bara skicka den till England eftersom den inte säljs i Sverige än. Kostar en knapp hundring. Men det är få som har haft problem, och den har ju trots allt funnits ett tag nu.
    Sense kan du få om du flashar in en Desire-ROM. Men skit i det. Kör någon coolare ROM om du vill flasha, annars är det väl bara att ladda ner en ny launcher.

3. Exhaust

Exhaust Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde en nyligt från google och det var over night delivery. Den kom alltså redan dagen efter. :) detta var på östkusten i Boston, MA

4. aneell

aneell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ska också beställa nexus one denna månaden, tycker den verkar vara värd pengarna. läste dock lite att vissa har haft problem med skärmens nedre kant? att det inte sitter bra och släpper in damm :(. vet någon om detta bara gällde den första "vågen" av nexus one och är åtgärdat nu? eller kvarstår problemet förfarande? o_O

5. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag fick min nexus one i februari/mars och jag har inte haft något problem alls med damm eller klickande osv.. Har inte haft något problem alls med min kära nalle varken i hårdvara eller mjukvara. Men om det är ett special-exemplar jag fått eller om de andra fått måndags-exemplar kan jag inte svara på, men jag är sjukt nöjd med min iaf!

6. Thakang

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack for alla svar! Tror det blir en nexus one da :D, kan man anvanda telefonen utan nagot contract eller simkort i? Tror ni man kanske kan kopa nagot litet simkort har i Usa? De anvander val inte sant har...

7. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dom är jävligt tröttsamt aggressiva med att sälja telefoner och abonnemang tillsammans och låsta i det där landet. Men nej, du kan inte ringa utan sim, men du kan ju alltid använda w-lanet. De billigaste alternativen för kontantkort var fortfarande ganska dyra när jag kollade, och att ringa till Sverige på ett sådant är det inte tal om, alldeles för dyrt.

8. Thakang

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, far se om jag koper ett sim kort i usa da, tankte pa att kopa det eftersom att jag kommer vara har i en tid, men det gar alltsa att anvanda telefonen utan anda det e skont :D. Vet du annars om man kan hitta simkort i nagra stora butiker dar? Best Buy eller nagot? En engang tack for alla tips det ar valdigt snallt av er :D.

9. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min syster fick två SIM kort från T-Mobile's corporate office, det gick tydligen inte i vanliga sälj-ställen (där hade de ingen aning om någonting, men på corporate office kunde de ge ut)
    Det är mitt tips, man behöver Inte aktivera SIM kortet på något sätt för att ha tillgång till Android Market i det landet SIM kortet kommer ifrån.

10. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag köpte nyss en N1 och det var over night delivery. Det fanns dock ingen på plats att ta emot förrän efter helgen. Men det spelar ingen roll för snubben som ska ta med den hem kommer inte tillbaka förrän nästa vecka. *waitin'*

11. Thakang

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Huh, det e ju riktigt najs ju :D, maste bara se till att bestalla en snart, vad skickar de med? USPS eller? Vet du vad frakten gick pa eller om den kanske ingick?

12. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Frakten var med FedEx och den ingick.

13. Thakang

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bestallde telefonen igar, och kommer fa den imorgon :D, hoppas jag blir nojd hehe. Kopte ett simkort fran T-mobile idag ocksa, men han sa sedan att jag inte kommer att kunna surfa pa 3G :(, far val testa det hemma i sverige sedan.

Tack for all hjalp grabbar.