Skaffat Play, mest bra men några issues

Diskussion i 'Xperia Play' startad av StefanLee, 8 maj 2011.

1. StefanLee

StefanLee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har skaffat en Play, ville byta från Desire och få ett mervärde som helt klart täcks. Gillar skarpt att kunna spela spel som det är tänkt.

I det stora hela är jag nöjd, helt okej kvalite och plastigheten vänjer man sig vid. Dunkel skärm, speciellt jämfört med min Desire med AMOLED men det funkar.

Däremot är det några mjukvarugrejer som stör. Dels krashar appar hyfsat ofta, dels market (krashar, och installation av appar tar en evighet), playappen krashar den med ibland.

Sen tappar den mitt wifi hemma vilket är störigt. Den kopplar upp sig mot WEP-nätverket men sen kan den gå ner och hävda begränsad åtkomst utan anledning. Sen kan allt se helt okej ut, uppkopplat och allt men data funkar ändå inte att skicka. Går jag då över till 3G funkar allt fint.

Vad kan dessa grejer bero på?

2. Gladjolt

Gladjolt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har samma problem med wifi.

Efter ca 20 min med skärmen släckt så tappar den wifi fast den ibland visar den är uppkopplad. Har även ställt in i setting att det aldrig ska växla från wifi till 3g automatiskt.

3. Stinkis

Stinkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med FC. Får FC för lite allt möjligt och det börjar bli irriterande, är det fler som har samma problem?

4. StefanLee

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Undras om Sony Ericsson fixar en del av dessa grejer med 2.3.3 uppdateringen som ska komma i veckan? Min fortsätter på samma sätt, jag avvaktar mjukvaruuppdateringar som brukar fixa sånt här...

Det som nu stör är att saker och ting tar sån jävla tid, exempelvis drar jag igång facebookappen och trycker på uppdatera nyhetsflöde så kan den tänka i fan en halv minut innan listan kommer upp trots bra uppkoppling. Så är det med många appar, en ren seghet helt enkelt.

Ser fram emot 2.3.3!

5. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Detta kanske låter som ett tråkigt tips men har du prövat att rensa Timescape appen från sms och mottagna samtal m.m?

Jag tycker telefonen är lika rapp nu som när jag fick den men detta är också min första android så om den är snabb relaterat till andra telefoner vet jag inte.

6. ThePharaoh

ThePharaoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

den är snabb och mjuk. har kört android så länge det har funnits typ och playen med gingerbread är grym. upplever inga av de problemen ni skriver om dock. hoppas det löser sig för er!

7. StefanLee

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Timescapeappen använder jag inte, har skickat alla SE widets mm och kör LauncherPro via home switcher. Men ingen skillnad i fart på ajälva apparna oavsett vilken launcher som används.

Hittar annars inga processer som verkar mystiska eller särskilt resurskrävande...

8. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ok det va ju knepigare... Du upplever den som segare än när du fick den?

9. StefanLee

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej, den har varit så hela tiden. Jag vet inte, det där verkar skilja mellan telefoner.

Min desire har alltid varit kanon och fungerat utan problem, men jag har även en desire Z som är mycket laggigare. Men den kan strula lite och vara seg på att starta upp efter viloläge mm, men snabb i apparna. Playen går hyfsat men är seg i apparna också ibland. När appar går igång och man ska kunna scrolla i listor, som facebook eller Google Listen eller whatever så kan det ta ett par sekunder innan scrollningen går igång, det känns som att luren tänker helt i onödan. Funderar på om det hänger ihop med att den har lite problem med wifi. Eller som nu, när jag trycker igång den ur viloläge och skärmen går igång, men det inte går att swipa upp låset på säg två sekunder, sånt är störigt.

Som sagt, får se om uppdateringen hjälper.

10. Gladjolt

Gladjolt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kan de ha nått med minneskortet att göra?

När jag fick min Play stoppade jag in gamla minneskortet från x10 (ej rensat) den hackade till nästan hela tiden när man scrollade eller starta program, efter en dag stoppa jag i original minneskortet till Play. På direkten sluta allt hackande.

Last edited: 21 maj 2011
  11. StefanLee

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej, det är originalkortet som sitter i.

Av någon anledning så får jag lite mer forceclose nu än förut, framförallt Facebook. Tog en jävla halvtimme att få till en simpel checkin i fejjan.