Skal/Case Htc Legend?

Diskussion i 'Legend' startad av MacRyhage, 18 juli 2010.

1. MacRyhage

MacRyhage Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Har nyligen köpt en HTC Legend och undrar om det finns något bra skal eller skydd till telefonen. Min kompis har ett ganska tunt matt-svart silikonskal till sin iPhone. Finns det något liknande till Legend eller något annat som fungerar bättre?

Tack på förhand!

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen jag känner som använder ett (upplever det inte som att det behövs med tanke på att den är byggd i aluminium)! Däremot kan jag snabbt hitta ett antal om jag googlar på "HTC legend skal case", så gör det och välj ett snyggt :)

3. MacRyhage

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aa har också googlat och hittar också flera stycken, skulle bara mest vilja höra ett uttalande av någon som har ett sådant om hur mobilen känns med skalet. Den får ju inte bli alltför ful och tjock heller. Men det är som du säger, jag vet inte heller någon som han ett skal eller case på en Legend.

4. jimpaz

jimpaz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

FlexiCase från themobilestore.se är riktigt nice.

5. MacRyhage

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aa okej, avänder du det skyddet? Känns telefonen stor och klumpig då eller är den helt ok?

6. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rent generellt kan jag säga att jag använder inte case alls längre, för alla är för tjocka tycker jag. Visst vänjer man sig men det är väl olika för alla. Jag tycker att mobilen känns klumpigare och större även om det bara skiljer några millimeter (ändå rätt stor procent på en så här slim mobil). Där är man ju glad att man inte har en iPhone 4 iaf ;)

7. MacRyhage

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja haha. Tror också det, visst vore det suveränt med ett silikonskal. Det skyddar ju nästan mot alla stötar men mobilen får ju inte bli för "flummig" heller. Så tills någon berättar om ett skal som de trivs med och inte är för stort så avvaktar jag:)

8. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns ju mängder av skal till de flesta telefoner men HTC Legend har ju precis som HTC Hero en ganska säregen form. Dessutom är den i min erfarenhet extremt tålig vad gäller både repor och tapp.

9. MacRyhage

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej! Det var ju bra att höra, jag har ju bara haft min ett par dagar och då har ajg varit väldigt rädd om den. Men du tycker alltså att den är stryktålig så det var ju bra!

10. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Visst är den stryktålig. Men kom ihåg att aluminium är mjukt och tar lätt (jack och repor) skada om den tappas på grus eller asfalt.

11. MacRyhage

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mm, förstår det. Därför är det ju skönt med en Silikoncase!

12. Calliii

Calliii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder ett svart silikonskydd anpassad för legend från skal-man.se
    Det fungerar utmärkt men som dom andra säger så tappar man ju aluminium-känslan. Jag använder bara skyddet när jag är på jobbet (jobbar som fotbollstränare och då kan mobilen få en del stryk..).

Lycka till med valet!

13. MacRyhage

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, det är nog ett silikoncase som det blir isf. Hade nog också bara tänkt använda skalet när det verkligen krävs. Men hur blir telefonen? Känns det som en Legend fast någon marginell skillnad i tjocklek och lite bättre, nästan skönare grepp eller blir den alldeles för tjock och känns inte alls bra?

14. Calliii

Calliii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker det blir en ganska stor skillnad och det är inte positivt. Den känns lite för tjock men det är ju så det är. Fördelen är att den tål mer stryk. Så nej, det känns inte som en Legend då man inte känner av "aluminium-känslan" något. Hade kunnat vara vilken touchmobil som helst med 3,2" skärm.

Men som sagt. Skyddet fyller absolut sin funktion och man får räkna med att det sker på designen/känslans bekostnad. Använd skyddet i utsatta miljöer för bästa möjliga sinnesfrid. :)

15. Miller01

Miller01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag hade skippat allt som heter silicon case osv.... Jag har haft sådant på andra telefoner jag använt och bara gett motsatt effekt. Alltså när telefonen ligger i fickan/väskan kommer det mellan damm o dyl. som drar emot istället. Det ger värre effekt än att man bara inte använder något.

Jag köpte min legend begagnad och hade en tunn film runt hela telefonen när jag fick den. Snubben som hade den innan hade köpt någon anpassad film som man klistrar på runt hela luren. Hittade den på teknikmagasinet:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=265785&title=Copter%20Fullbody%20HTC%20Legend&

Lite dyr... men det är ändå silicon casen också. Men här får man ju en film till skärmen också. Jag använder detta, och ska snart skaffa en läderväska också, ifall man skulle tappa det!

16. Freddanakrm

Freddanakrm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vem sparar du telefonen för? Ok om man har ett fodral, men vafan, det känns lite överdrivet.

Köpte en sån film man la över hela telefoen när jag köpte min, tyckte det bara blev en klibbig, billig känsla. Kändes mer som en lånetelefon eller något.
    Jag rev av skiten efter en dag och lät filmen ligger kvar på skärmen.
    Filmen på skärmen rök efter en vecka. Tyckte inte alls om den klibbiga känslan, blev ingen känsla när man svepte fingret riktigt. Sen upplevde jag att känsligheten blev sämre.

Just nu kör jag med ett läderfodral jag köpte på phonestore. Ska nog snart köpa ett nytt med en lucka så mitt nuvarande är helt öppet (risk att telefonen kan glida ur)

17. Kreew

Kreew Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej för fasiken!
    Tappade min i golvet (visserligen ett stengolv) på ca 30-40 cm höjd och fick en spricka i skrämen mellan högtalarn och kanten på mobilen... Så nej, inte speciellt tålig i min mening iaf.

//Kreew

18. Pazo

Pazo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tappade min på kakelplattor två gånger, också från 30-40 cm höjd, och det enda som hände var att den fick en liten smäll i aluminiumet som knappt syns.

19. Pilskog

Pilskog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skaffade ett Crystal Case från euromobile.se sitter klockrent! :)

20. AFX3D

AFX3D Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Köpte det förut. Ett blått. Kan säga att dom missade med tillverkningen. Så hörlurs-uttaget satt på fel sida. Och pga det skyller jag på att min skärm pajjat!!!
    FUCK. Förutom det ett bra skydd. Men det är krångligt när man ska koppla in tel i datorn osv.

Det första skyddet jag köpte sög. Pajjade direkt. Jag borde kört på nått silikon skydd istället.o_O