Fråga: Skal/fodral till s3 mini

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av OvE, 5 aug 2013.

1. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Tänkte fråga er alla vad ni har för skal till luren. Har precis skaffat mig en mini å tänkte skaffa ett skyddsskal. Vilka rekommenderar ni å vart köpte ni skalet ifrån. Länka gärna om ni har någon bra å billig sida.

2. Dextre

Dextre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har http://www.clasohlson.com/se/Skal-för-Samsung-Galaxy-S3-Mini,-Belkin-Grip-Sheer/38-5412 och det är bra förutom att det är rätt fult. Det kallas transparent men det är väldigt plastig färg. Det bästa med det är att knapparna blir mindre känsliga och man kommer inte åt dem så lätt. Sedan gör det telefonen mindre hal och skyddar väl. Bra passform och bra pris. Om man kan acceptera en mindre attraktiv telefon är de skalen bra.

3. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Ah ok, den ska vi kolla upp, vill ha ett lite mer simplare skal samt ett lite coolare/häftigare skal, någon som har något förslag på detta?

Har kollat lite på ebay, men har hört att man kan få betala tull å grejer om man köper ifrån andra länder. Gäller detta alla länder eller finns det något land som man kan klara sig undan tull avgift m.m?

4. Dextre

Dextre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ingen tull på saker som beställs inom EU. Ta en säljare där om du kan. Dessutom omfattas normalt inte så billiga varor av tullavgifter. Tullverket har en egen hemsida. Kolla lite där.

www.tullverket.se

5. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Har köpt många skal o tillbehör från England på eBay. Även Tyskland. Snabb frakt o inga bekymmer:-)

Skickat från min A1-810 via Tapatalk 2

6. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Stort tack för informationen, underbart när folk hjälper till <3

7. Droid80

Droid80 Guest

Jag beställde detta för ca två veckor sedan och fick hem det i Fredags:
    http://www.aliexpress.com/item/1PC-...-Housing-For-Samsung-Galaxy-S3/812356141.html

Gratis frakt, låga priser men längre leveranstider iom att det är honkong air mail.

Vet inte vad jag förväntade mig när jag tittade på sidan men det var inte riktigt som det ser ut på bilden eller som jag uppfattade det. Det är ett typ vanligt plastskal under som är klädd i ett tunnt lager ALU. Dom har då limmat och klämt fast ALUn i plasten så i hörnen blir det lite rynkor så att säga. Får se om jag orkar ta en bild på det, inget stort som stör mig och då ska tilläggas att jag är väldigt petig så jag får ändå säga att jag är fullt nöjd. Fick lite extra tyngd i telefonen och mycket bättre grepp.

Att tänka på med detta skal är att den plast som ligger under ALUn är vit. Så har du en blå eller snarare lila s3 mini som jag har så ser det lite funky ut. Men med det goa greppet och tyngden osv så är jag ändå nöjd. Köpte den mörkgråa.

Edit: jag har köpt från aliexpress vid tre tillfällen och inte fått tull någon gång. Samtliga försändelser var märkta med value: 10$ och gift.

Last edited by a moderator: 19 aug 2013
  8. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Ah ok, såg detta på ebay oxå med samma fri frakt å ifrån hong kong. Dock så e de bara en ny baksida som man ersätter sin befintliga, jag vill ha ett skal som skyddar bakpartiet samt att man inte kommer åt knapparna så lätt när den ligger i fickan ;)

9. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Hur går det med radiokommunikationen med aluminium baktill på telefonen?

Både WiFi och telefonen måste påverkas om det nu är aluminium. Du har ju visserligen öppet framåt telefonen men antennerna sitter på baksidan är huvudsakligen tänkta att stråla bakåt.

10. Droid80

Droid80 Guest

Har inte märkt någon skillnad. Lyssnar dock inte på Radio (vet inte ens om s3 mini har radio?) så det vet jag inget om men wifi och gsm/3g har jag inte märkt någon skillnad på.

Har funderat lite på ett sånt tjusigt läderfodral med nån kortplats och sån knäppe man låser. Nån som tar tips på något vettigt? Var inne hos Telia igår och skulle låsa upp en iphone. Gick igenom deras sortiment när jag väntade och hittade inget till s3 mini alls. Samtliga andra modeller hade dom tillbehör till. Inte för att jag tänkt handla hos Telia men tips mottages gärna :)

Last edited by a moderator: 21 aug 2013
  11. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Jag har köpt massor av saker på ebay, oftast mobilskal faktiskt till olika mobiler, men jag har aldrig fått tull. Jag tror inte att de tar tull för saker med så lågt värde. Det dyraste jag har köpt på ebay kostade visserligen 200 kr.

Men jag köper mina mobilskal enbart på ebay, mycket billigare och så får jag ett fint motiv med, behöver bara ha tålamod och hoppas på att den inte förvinner på vägen, skulle den göra det, så får jag pengarna tillbaka.

Skickat från Tapatalk

12. Droid80

Droid80 Guest

Enda gången jag åkt på tull var när jag köpte 20 t-shirts och 8 luvtröjor från USA. Då kom det i en stor kartong som dom givetvis blev nyfikna på att öppna och kolla = tull. Beställer du skal med lågt värde och låg vikt så ska det mycket till för att dom misstänker smuggel. Paketet går antagligen ner i din brevlåda och kan lika gärna skickas som rekommenderat brev.

13. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Låter kanon, har hittat några st på ebay som jag är sugen på. Tack för alla svar, ni e guld värda ;)