Fråga: Skal + laddocka?

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Narcoleptic, 7 maj 2014.

1. Narcoleptic

Narcoleptic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tja, beställde en Sony DK32 standarddocka. I min kamp att få den att passa ihop med mitt budgetskal har jag nu Demlat båda insatserna + skalet till smithereens. Dremel kan vara både kul och dyrt... :P

Frågorna blir alltså:

- Någon som vet om/var man kan få tag på insatserna separat?

- Någon som har koll på om detta skal passar till DK32 dockan? Ser ju ut som det är utskuret på vänstersidan för att passa en docka, men däremot, till skillnad mot mitt billigskal täcker batteriluckan. Alterrnativt någon som har koll på ett annat skal av liknande modell som garanterat passar?

Tackar!

/Narco

Last edited: 7 maj 2014
  2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Flesta skal kommer passa värdelöst, då det behövs ett stort "gap" (lika brett som dockan) för att telefonen ska sjunka ner i dockan, räcker inte bara med att det är fritt vid just kontakten. Köp en magnet-adapter istället. Se tillbehörstråden.

3. Narcoleptic

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för tanken. Fortfarande intresserad av om någon har koll på om detta, eller liknande, skal garanterat funkar till DK32 dockan.

Köpt två olika magnetadaptrar för flera månader sedan och båda var värdelösa. En fungerade inte alls, den andra satt inte på plats utan glappade i princip bara man rörde sig i rummet, om ens det. Lite opålitligt...

Men visst, vet någon en sådan som är klockren, bring it on! :)

4. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Såna här tänkte jag på, http://www.ebay.com/itm/Micro-USB-t..._PDA_Cables_Adapters&var=&hash=item4d1bec8893

Har 4-5st såna och alla funkar kanon.
    Man kan inte vifta med telefonen såklart när den är inkopplad, det kan man inte räkna med, det är bara en liten magnet. Men använda telefonen kan man göra.

5. Narcoleptic

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Good for you. Mina glappar om man andas eller inte ens det.