Fråga: Skal som passar i laddockan.

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av james bond, 5 november 2013.

1. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej,
    Nån som ver vilka skal som fungerar att ha på telefonen när
    man laddar den i laddockan

2. macvald

macvald Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är väl egentligen inget svar på frågan men om du har kvar plastbiten i dockan som sitter där från början får du inte dit ett enda skal.

Jag fick med en större "hållare" i förpackningen som i djup passar de flesta skal. Frågan är dock bara hur mycket skalet bygger på sidan av telefonen för att kontakterna ska nå...

3. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag köpte ett siliconskal på elgiganten kommer ej ihåg märke, jag har tagit bort "hållaren" i dockan då ser man att kontakten sticker upp men hålet i skalet var för litet, jag skar upp hålet i skalet så nu fungerar det bra men det blev inte snyggt, jag fick dock tejpa ett liter stöd i bakkant på dockan

4. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Jag har Krusell color cover och med den större hållaren så funkar det i laddaren.

5. allthesame

allthesame Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag köpte ett Terrapin skal i hopp om att kunna använda det med dockan, men det fungerar inte. Den är för tjock för båda av hållarna. Om man tar bort hållaren helt så fungerar det ändå inte, hålet i skalet är för litet, magneten kopplar nästan, men kontakterna gör det inte.
    Annars sitter skalet väldigt bra, men jag fattar inte riktigt hur dom som tillverkat det har tänkt, dom kan inte ha testat det med dockan när dom gjorde det för då borde dom ju ha märkt att hålet var för litet. Har inte lust att skära upp ett större hål i skalet, känns som det skulle pajja för mycket. Kommer köra med detta tills jag kan hitta nåt skal som ger lika bra skydd men som funkar med dockan.

Last edited: 8 november 2013
  6. Per-mobil

Per-mobil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER