Fråga: skal till samsung galaxy S2 LTE?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av nissenils, 2 sept 2012.

1. nissenils

nissenils Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag letar runt på nätet efter skal till min Samsung Galaxy S2 LTE. Men jag hittar bara några tråkiga skal och finner ingen variation. Därför har jag tänkt ifall man kan köpa Samsung Galaxy S2 skal istället. Men går det? Det är ju trots allt en liten storleksskilland. Eller kommer det komma fler skal till modellen?
    Och så var det en sak till, min telefon slår av teckningen och nätverket allt för ofta. Det gör så jag måste slå av telefonen och sedan slå på den, vilket är väldigt frustrerande.Någon annan med samma problem?

Tacksam för svar!

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Skal till vanliga S2an kommer inte att passa. Har du kollat på tex Ebay efter skal?

Har du Tele2, eller vilken operatör har du? Gäller problemet med nätverket oavsett om du använder 3G respektive 4G?

Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2

3. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    På ebay finns det en hel del. Men du kan pröva söka på Samsung Galaxy Sky Rocket. De ska vara våran telefon i exakt samma modell och size, men den i Amerika. Skillnaden är att de inte har en fysisk knapp. Du kommer hitta mycket där iaf.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

4. jkristiansen

jkristiansen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Många har problem med nätverket på denna telefon. Problemet försvann på min när stängde av 4G via *#2263# och valde [6] WCDMA/GSM.

Tele2 sa senast i tordags att det är ett känt problem med telefonen och att samsung jobbar på en uppdatering som ska lösa det, precis som dom sa till mig för ca 8 mån sen. Frågan är hur länge man ska ha och betala för en telefon som är fel på enligt tele2? Så nu väntar jag på svar hur dom ska göra med min telefon.

5. Sideburns

Sideburns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja det är konstigt. Jag har haft min telefon mer på service än jag kunnat använda den de senaste 3 månaderna. Telia har tagit bort den helt ur sortimentet och Samsung säger att de kommer en uppdatering som de konstant skjuter upp.

Mitt problem försvann helt när jag inaktiverade 4G som du beskriver ovan. Men efter 2 månaders användande där den fungerade klockrent så kom problemen. De senaste har den varit helt obrukbar.

OnT:

Som många säger så kolla ebay. Där köpte jag mitt. Svenska återförsäljare är väldigt svårt att hitta som ha skärmskydd eller skal. Det kommer garanterat inte komma några fler skal till denna telefon. Att få i den i ett vanligt S2-skal går tyvärr inte då det är såpass stor skillnad. Den kommer bara glida ur om du ens får i den.

Last edited: 4 sept 2012
  6. sredna76

sredna76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER