Skalhuset.se vägrar att ta emot reklamation av skal

Diskussion i 'Off Topic' startad av LFCFredda, 3 sept 2018.

1. LFCFredda

LFCFredda Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Hej,

Köpte för två månader sedan ett nilkinskal till min S9+. Det har nu spruckit i kortänden (se bild) och skalhuset.se vägrar godta en reklamation p.g.a. att fel enligt dem måste rapporteras inom tre dagar. Se bifogad chatt.

Vad anser ni, ska skalhuset.se godta min reklamation?

Bifogade filer:

2. Droid55

Droid55 Guest

Skalhuset är inga bra affärsmän hör jag.

Jag hade en plånbok med magnetskal som också sprack i ett hörn efter lång tid av användning. Den hade inte blivit tappad eller något sånt dock. Så jag hörde av mig till butiken (Merskal.se) och de skickade ut ett nytt till mig. Jag tycker att det var extremt snällt med tanke på att jag hade haft skalet så länge. De vinner dock mycket på att göra så. Man känner verkligen att de bryr sig om sina kunder.

Andra butiker som har utmärkt kundbemötande är Clas Ohlson, Kjell & CO och Amazon. Bara erfarenhet av Amazon UK men deras säljare har alltid varit över förväntan. Aldrig varit några problem att reklamera spruckna skal eller skärmskydd som inte levererar.

Skalhuset borde bara bita i det sura äpplet och kanske se över produktkvalitén.

Edit: Nu missade jag att det hade gått 2 månader. Jag trodde bara att det hade gått mer än 3 dagar. Visst, 2 månader är kanske inte så liten tid, men samtidigt förlorar de på det i det långa loppet att få en missnöjd kund.

Last edited by a moderator: 4 sept 2018
  3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

efter 2 månader kan jag hålla med skalhuset faktiskt men samtidigt kan man ju tänka såhär... hur mycket förlorar dom på att ge dig ett nytt skal ist för att skita i det och skapa massa badwill...

de vet väl att det i långa loppet inte spelar dom nån roll om några blir sura och därför gör dom som dom gör.

4. LFCFredda

LFCFredda Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Tycker att det känns lite orättvist när man varit försiktig och inte tappat skalet, men ändå går det sönder. Kanske att man överreagerar lite, det är trots allt en billig masstillverkad plastbit :)

Såg att ARN inte hanterar ärenden där värdet understiger 500:- så man får helt enkelt köpa ett nytt. Men det kommer då ine att bli skalhuset igen den saken är säker.

5. Oneplus2

Oneplus2 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    989
    Telefon:
    iPhone 8 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Jag tycker nog att skalhuset kunde kreditera dig för skalet. Att skicka ut ett nytt är ingen ide för det kommer spricka igen då dessa skal alltid gör det.

Sedan kan man ibland som konsument fundera på hur länge det är rimligt att vissa produkter skall hålla.

Dvs vi lever i en värld där allt skall vara billigt men hålla lika länge som dyra saker.

Jag kan tycka att ett hårt skal av den modellen kan man inte räkna med så lång livslängd om det åker av och på telefonen ofta. Av den enkla anledningen att det inte håller länge.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det bästa sättet att visa missnöjet absolut... man har ju ltie mer val idag när det gäller sina köp ;)

7. hahadaoc

hahadaoc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Riktigt vidrigt när det säkert kostar dem typ 10 kr att skicka dig ett nytt istället för att jiddra.

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 367
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, Nilkin-skalen är ju rätt billiga att köpa hem, och de borde kunna köra detta genom Nilkin, så de står utan någon merkostnad annat än den administrativa kostnaden.

Sannolikt smartare att köra detta på goodwill, speciellt om det faller inom tremånadersreklamationströskeln.

9. Oneplus2

Oneplus2 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    989
    Telefon:
    iPhone 8 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Beror på hur man ser det . Det kostar mer att skicka ut ett nytt än att bara kreditera kunden.

Vid en reklamation får ju företaget stå för frakten från kunden och sedan frakten tillbaka till kunden plus varan .

Jag testade när jag hade webbshop att låta kunden slippa skicka tillbaka en reklamation på billigare varor . Tog ca 2 veckor innan den kom in flera reklamationer med samma bilder.

Jag har själv tidigare köpt skal direkt av Nillkin och det är inte så att dom lägger någon energi på att kreditera ett skal för 1-3 dollar .

Men som sagt tidigare , jag tycker skalhuset kunde krediterat dig och haft en nöjd kund istället för en missnöjd.

Last edited: 3 sept 2018
    bernard gillar detta.
  10. niclasc

niclasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    481
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 16e (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Övrigt:
    AppleWatch Ultra
    Oavsett hur billigt nåt är så gäller reklamationsrätten. Att säga att nåt var så billigt så då får man förvänta sig sämre kvalité är ju bara fel.