Skall jag byta till iPhone4?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Wellness, 20 jul 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej, gillar verkligen min Desire skartp och har ALLTID vart emot iPhone men har nu lyckats bli övertalad om att köpa iPhone 4....

Nån som kan hjälpa mig, det ända som egentligen talar emot iPhone 4 för mig är blåtanden, att den inte går att använda till andra enheter men fick tips av en vän att det går om man jailbreakar den.

Nån annan som vet några för eller nackdelar om man jämför med Desire?
    Jag har inte rootat min och använder den som en "vanlig" användare ringer smsar mmsar kalendern syncar spelar lite spel pillar på lite roliga apps.

Tacksam för svar.

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Om du skall jailbreaka iPhonen kan du väl likväl roota Desiren innan du bestämmer dig? :O.

3. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16083

4. Platon91

Platon91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste säga att jag blir mer och mer skeptisk mot iphone och apple vad gäller deras kompetens att faktiskt göra bra mobiltelefoner. Just telefondelen är det som jag är mest tveksam emot.

Min fru skaffade en 3gs som faktiskt inte fungerar i hennes kontor, men hennes gamla nokia 6630 från 2004 gör det. Hon reklamerade och fick en ny som inte heller fungerar och en kollega som också skaffade en iphone får inte heller täckning där. Efter apples problem med den nya iphone4 så måste jag säga att göra en bra telefon är inte samma som att göra ett bra os och snygg design.

Visst problemet säger de gäller bara om det är dålig täckning, men då kan man tycka att om andra mobiler fungerar borde en hypermodern mobil som 3gs fungera också om inte bättre än en 6 års gammal mobil och en mobil skall väll fungera även om man inte har full pott på täckningen. Så mitt förslag är att kolla hur täckningen ser ut där du bor/jobbar. Ligger du på gränsen eller måste falla tillbaks till gsm nätet osv, glöm iphone.

Sorry om jag låter väldigt anti-iphone det är inte riktigt meningen, men efter alla problem och frustrationer vi har haft med den så blir man lite gnällig...

5. Nimbuz

Nimbuz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det som oxå borde tala emot iphone och apple är deras relation till sina kunder
    jag hade iphone 3g,när IOS4 släpptes så blev min telefon mer eller mindre förstörd
    den crashade så att jag fick fabriks återställa den 4 ggr
    nu går allting extremt sakta,det kan ta upp emot 20 sekunder att skriva ett ord i sms tex

jag ringde till apple och det problemet kände dom till, lösningen var att skaffa en ny iphone
    det kanske skulle komma en uppdatering någon gång i framtiden men dom visste inte 100%
    jag gillade iphone,men efter att ha haft min desire i lite mer än 1 månad så ångrar jag inte en sekund att jag köpte den(nu har jag iof bara jämnfört med min gammla iphone 3g)
    jag har inte hittat någonting som iphonen är bättre på
    och ett ENORMT plus är att man slipper det j*vla i-tunes

att jailbreaka sin iphone är ett alternativ,men oxå riskabelt. jag vet folk som har "brickat" sin splitter nya iphone 3gs.
    jag hade iaf inte velat riskera det på en iphone4 för 6-8k

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello