Skall jag skicka in till Anovo?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av dt33, 12 sept 2010.

1. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Har problem med Meny/Sök knapparna, Meny knappen agerar som Home knapp och Sök knapp som tillbaka knapp. Om håller Meny knappen intryckt, så först går den tillbaks till home skärmen - senaste 8 prog. - Ring volym sänks till 0.
    Men om jag trycker snabbt lätt på Meny knappen så fungerar det som vanligt igen för en stund och återgår till som "Home knapp". Samma sak med Sök knappen, så måste jag alltid trycka lätt snabbt på den för få upp sök inne i webbläsaren. Men den "funkar" om trycks ner på start skärmen och då får upp Googles sök. I webbläsare så agerar den alltid som Tillbaka knapp.

Frågan är nu om Anovo tar det som "yttre påverkan" och vägrar laga den på garanti. Nu vet jag inte om detta räknas som produktionsfel eller yttre påverkan?
    Eftersom jag har läst så mycket skit om Anovo och börja bli osäker om ska skicka in till dom.

Ska slänga iväg ett mail imorron till HTC och höra med dom om detta går på garanti. Vill inte bli överraskad med en faktura på 300-400:- från Anovo och skyller på "yttre påverkan".
    Inte på tal om utan min kära Desire i ett par veckor. :cry:

2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Testa att göra en reset på telefonen?
    Kanske kan funka...

3. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Låter som ett mjukvarufel.

4. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Reset har jag kört flertals gånger och hjälper inte.
    Om jag för över tummen mellan Home/Meny knapparna, så känns Meny knappen mer intryckt än Home knappen och nu vet jag inte om det skall vara på det viset?

5. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skicka in den, det är något mjukvarufel. Tänk dock på att du får vara utan telefon ca 2-5 veckor.