Fråga: Skall man ha en till HOX?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av crf_niklas, 10 sept 2012.

1. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Hej har idag en HOX som jag köpte i maj men den har problem med WIFI antennen så den måste in på lagning, har dragit på detta i ca 3 månader då jag ej har någon annan telefon. Har tidigare haft Sensation men denna är lätt den goaste telefonen jag pillat med.

Tjejen har en S3 och den gillar jag INTE då samsungs touchwize känns rikigt dåligt när man e van vid sin Sense.

Nu har jag tröttnat på mitt jävla telia som aldrig går att avsluta ett samtal innan det bryts och är ständigt buggigt med dålig mottagning och dålig 3g uppkoppling. Så jag kontaktade Telia idag och bad om att få en avslutningsfaktura på det (1200kr) kostade det. Nu skall jag troligen ha Tele2 för de har nån drive med bra pris då allt ingår samt telefon för typ 398kr/månad.

Problemet är att jag måste välja telefon, Tycker min HOX e grym och hade gärna valt den igen, samtidigt känns det lite tråkigt, skulle jag välja en annan så kan jag ju använda min hox när den kommer tillbaka från lagningen. Men vad skall man välja? Finns ju motorolia, Lumia 900 samt S3?

Kommer ju snart en HOX+ också samt Lumia 920, de vore ju feta att vänta på men då får man inte det extremt prisvärda abonnemanget. Suck..

Någon som har några åsikter om mitt bekymmer?

2. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Ta den telefon som har bäst andrahandsvärde värde och sälj den i oöppnad förpackning. Så gör du en liten vinst och behåller din hox :)
    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 354
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du ska ha den själv så välj S3 eller Lumia 900, välj den sistnämnda om du vill testa något nytt. Alternativt kan du ju välja en LG Optimus 4X, dock har du ju problemet där med att det är ett annat system. Ska du sälja telefonen du väljer vänta någon dag på att iPhone 5 ska presenteras och hoppas på att den ska bli förhandsbokningsbar snabbt. När du får den, sälj den direkt. Alternativt kan du ju ta en 4S och sälja :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 10 sept 2012
  4. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

He he, Telia och Tele 2 har samma 3g nät, så var inte för hoppfull!

5. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

okok tack för era svar, vilken operatör skall man ha då?

Lutar nog åt lumia just nu men får vänta några dagar innan jag kan teckna över mitt abonnemang då det är låst tills jag fått och betalat slutfakturan.

Mvh

6. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 354
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du vill ta del av ett erbjudande där du kan ringa, smsa och mmsa obegränsat så är det 3 som är det andra alternativet, det kostar 399kr/månad med vissa mobiler, har för mig att Lumia 900 ligger på 399 också . Räcker typ 250 samtal/månad så ska Telenor ha att man kan få Tala fritt Sverige med abonnemanget med Pott 249 där även 3000SMS ingår :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

7. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Lumia 920 är runt hörnet. Den ser jävligt smarrig ut.