Skandinaviske språk på Nexus One

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av katermuc, 4 feb 2010.

1. katermuc

katermuc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hei!

Noen som vet hvordan jeg får skandinavisk språk/ordbok til Nexus One? Har prøvd MoreLocale2, men det oversatte nesten ingenting. Programmet fungerte fint på Hero, men ikke her. Og så mangler det tydeligvis skandinaviske ordbøker på Nexus? Kan de installeres på en grei måte?

(vil ikke bruke "skandinavisk keyboard" fra marked, liker ikke tastaturet)

2. skallaren

skallaren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad jag vet så finns mej veterligen inte det skandinaviska språken till Nexusen. endast de internationellt stora.. motbevisa mig gärna då jag inte har full koll på detta. ;)

3. Qzan

Qzan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

swedroid.SE

4. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Vad är det du inte gillar med tangenbordet i Scandinavian Keyboard?

Anledningen till att det fanns Norska på din Hero är för att HTC gjort en egen översättning.

Det där var kanske lite onödigt men är ju i och för sig sant. Vissa av orden är för mig helt okända. :(

5. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Någon som vet hur man får skandinaviskt språk / ordbok för Nexus One? Försökte med MoreLocale2, men översatte nästan ingenting. Programmet fungerade bra på Hero, men inte här. Och så saknas det uppenbart skandinaviska ordböcker för Nexus? Kan dessa installeras på ett enkelt sätt?

(kommer inte att använda det "skandinaviska tangentbordet" från Market. Jag gillar inte det tangentbordet)

/Söder

6. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag använder AnySoftKeyboard. Det funkar bra för mig. Det blir också bara bättre och bättre eftersom man lägger till ord som fattas.

7. Mantisen

Mantisen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är relativt säker på att Cyanogen har låst upp lite fler språk i sin nuvarande version (CM 5 beta 4), använder man MoreLocale2 för att sätta Svenska i CM 5 så översätts allt i telefonen och man får en ordbok med. Tror att detta är "beta" på översättningarna då allt inte blir klockrent översatt men helt okej.

Så har du rootat telefonen är mitt tips att du testar CM 5 :) Borde finnas norksa då han fixat in svenska (och läste på Modaco att det finns danska också) ;)

8. katermuc

katermuc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Takk for tipsene! Installerte Cyanogen og det meste på telefonen er nå på norsk :-) Morelocale2 ga dessverre ikke norsk ordbok, så jeg skal bruke "Skandinavien Keyboard" inntil det kommer en bedre løsning.