Skapa egen update.zip

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av xfs, 11 mar 2010.

1. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Detta är ingen direkt utvecklings-fråga, men tänkte att ajg kunde ställa den här iaf:

Det är så att jag gjort små modifikationer i min /system/app/-katalog till min Acer Liquid med LCR1.1.1 och fått den att fungera riktigt snabbt. Nu vill jag kunna dela med mig av dessa ändringar för att förbättra Android 2.1-upplevelsen för alla andra Acer Liquid-användare som anser att LCR1.1.1 är för långsam.

Hur skapar jag en enkel update.zip-fil som tar bort alla filer i /system/app/-katalogen och ersätter dessa med den jag har (den jag "pull"'at ut från min telefon)?

Snabb enkel guide/beskrivning eller länk till enkel beskrivning vore fantastiskt för hur jag ska skapa min fil som jag kan sprida vidare. (med ev. omsignering av apparna om det behövs o.s.v)

Tack!

2. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Enklast (så lärde jag mig) är att plocka ner lämpligt tema och kolla hur det är uppbyggt.
    Speciellt META-INF/com/google/android/update-script
    Om din update.zip innehåller mappen app (förutom META-INF), som i sin tur innehåller alla appar (standardapparna) bör update-script se ut så här:
    copy_dir PACKAGE:app SYSTEM:app

...skjutet från höften - fråntar mig allt ansvar för brickade telefoner... ;)

...och update.zip måste signeras - inte något av innehållet.

/Mats

Last edited: 11 mar 2010