Skapa egna notifikationer? (trax play)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Galaxy S, 18 jun 2016.

1. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tja!

Jag beställde nyligen en Trax Play som jag fick häromdagen. (www.traxfamily.com)

Grabben fyller sex år i höst och jag måste såklart börja släppa greppet och ge honom friheten att vistas ute utan uppsikt, men ett visst kontrollbehov kan jag inte släppa..

Tanken var först att köpa en billig smartphone så man kan ringa/spåra honom. Alternativt en "Tinitell", men de var slutsålda ändå.

Så valet landade på en liten GPS-sändare för tusenlappen med inbyggt sim-kort. Betalar lite under 40 kr per månad för datapaket, annars inget. I appen gör man sen geofences och/eller proximity-fences.

Hela idén är kanon, går även att lägga till telefoner till samma spårning och geofences. Då får det yngre barnet ta över sändaren tänkte jag.

Nu till problemet:

Jag har prövat att korsa dessa virtuella staket och får ingen annan indikering än ett kort pingeling, för att se vad det gäller måste jag gå in i själva appen och kolla loggen.

Men två gånger har jag fått riktiga pushnotiser, känns därför som det är en bugg i appen, vilket jag såklart påtalat till tillverkaren.

Det jag primärt är ute efter tills detta blir fixat är nån lösning där jag kan skapa egna notifikationer kopplade till appen, finns det appar som gör just detta??

Mvh