Skapa en app-genväg

Diskussion i 'Samsung Galaxy A-serien' startad av hans peter, 30 jul 2025 kl 00:54.

1. hans peter

hans peter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har sabbat min mobil Galaxy A52s.
    Jag behöver till att börja med veta hur man skapar en genväg från en app som finns i Inställningar > Appar till appskärmen (eller är det till startskärmen?).
    Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. Kommer sedan att ställa fler frågor :D
    /hans peter

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 442

MINA ENHETER

Gå till app-lådan (ofta svep upp från startskärmen) och så lång trycker du på appen du vill flytta tills den blir "vald" och så drar du den utan att lyfta på fingret.

bernard gillar detta.
  3. hans peter

hans peter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tack Leo83, det har jag lyckats med.
    Här kommer nästa problem (fast jag måste kanske beskriva det i en ny fråga?)
    Hur byter man, alternativt tar bort, bilden från skärmen? Kan man läsa om det någonstans, tro?
    /hans peter

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 442

MINA ENHETER

Menar du bakgrundsbilden på startskärmen?

Lite olika men för det mesta kan man långtrycka på en tom yta på startskärmen och sen välja Bakgrund eller dylik.

På Samsung telefoner kan man också gå till Inställningar - Bakgrund och stil - Ändra bakgrunder (kan variera beroende på OneUI version)

Tips, citera gärna när du svarar så den du svara en notis. Du kan också innan namnet lägga till "@" tex @hans peter@hans peter