Hejsan! Jag fick nyligen ett SMS från tandläkaren om en bokad tid. Typ "Hej! Vi påminner om din tid xx/x kl 10:30. Mvh Kliniken, GATNAMN NUMMER, STAD. Jag väntade på google magic då jag har Android 8 installerat men inget hände. Om jag håller in hemknappen och öppnar assistenten och frågar vad som finns på min skärm så hittar den: Gatunamnet och möjlighet att öppna adressen i Google Maps. Namnet på kliniken och kan öppna deras länk i Chrome. Om jag tar en skärmbild av mitt sms och skickar till lens: Så kan jag trycka på datumet och skapa ett kalendermöte med datumet och tiden. Hur kan jag kombinera allt detta i ett? Uppenbarligen har Google kunskap att förstå allt i mitt sms, varför gör den inte detta automatiskt? Behöver jag aktivera något?
Det skulle vara bra om google automatiskt frågade om du ville lägga in det i kalendern som en post... Det borde inte vara omöjligt med tanke på alla behörigheter den kräver av oss.
Har inte tänkt på detta, men möjligt att Google Message SMS-appen klarar av något sådant. Den kopierar ju t.ex. SMS lösenord/koder automatiskt numera när man får sådana så d3t automatiskt hamnar i urklippshanteraren på mobilen.