Skapa QR-kod (bokmärke)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Pain, 29 apr 2010.

1. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är egentligen ingen app men väljer ändå att dela med mig av mitt lilla script ändå.

Grunden kommer från följande script: http://www.wikarski.com/cms/content/generate-qr-code-your-web-page-links
    Eftersom resultatet blev helt lustigt och sidan var långsam gjorde jag om det för att använda Googles QR-generator istället.

Spara följande som ett bokmärke:
    Kod:
    javascript:void(window.open('http://chart.apis.google.com/chart?chs=250x250&cht=qr&chl='%20+%20escape(location.href)%20+%20'&choe=UTF-8',%20"QRCode",%20"width=305,height=320,top=0,left=0,location=0,resizable=yes"));

Sitter ofta på laptopen ibland vill man ha över adressen till mobilen. Kan vara för att ladda ner en app, bild, hemsida eller vad som. Är riktigt smidigt att bara klicka på scriptet och rikta mobilen mot skärmen.

2. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Om du använder chrome eller firefox så finns det extensions för att få url på den nuvarande webbsidan i en qrcode. Till chrome använder jag förnärvarande QR-Code Tag Extension, och då klickar jag bara på en knapp så får jag upp en qrcode.

3. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade Mobile Barcoder till Firefox tidigare men den visade bara QR-koden temporärt och det gick inte att spara den om man ville.

Även gång på gång fick jag en blank ruta och fick avinstallera och installera om den för att få den att funka några gånger innan samma fel uppstod igen.

QR Code Tag Extension har jag inte testat, men ska tydligen va fullt med reklam?

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Tråd flyttad till off topic.

5. Majster

Majster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tackar. Fungerade perfekt! :)