"Råkade" genomföra ett ovetenskapligt test i helgen som gick. Hade ganska mycket att göra så telefonen skulle få ha det lugnt och jag tänkte då kolla hur länge batteriet faktiskt skulle hålla med lite mer "normal" användning än annars (Jag startar sällan datorn längre så Magicen står för all surf osv.). Tyvärr råkade jag ut för en oväntad omstart så jag kunde inte få fram statistik som jag hade tänkt men här följer en del: Laddare ur: Fredag lunch (ca 13) Laddare i: Måndag ca 10 med 15% kvar Alltså 69h på 85%. Förutsättningar/inställningar: --------------------------- - Cyanogenmod 4.1.9999 (Inga egna mods) - Widgets: Snowstorm 2x1, 4x1 och Analog clock - Ej gps - Nätverkslokalisering på - Autosynk på - Skärm: Ljusstyrka 8% och timeout 1min - Ringsignal/volym ca 75% - Första natten med flygplansläge (Trodde batteriet skulle ta slut annars) - Andra natten med ljud - Sista natten ljudlös Användning: ----------- Uppdaterat ca 7-8 apps Ca 2h spel 1 oplanerad omstart Ca 10 min samtal Ca 3-4h wifi (Ej aktivt använt hela tiden. Antar att den sparar ström utan anv.) 2-5 sms 2-5 email Surf ca 4h Program använda: ---------------- Browser Gmail Loppiskartan Funtowers Snowstorm Useful switchers Messaging + sms popup Eventuellt något mer Har dödat lite program med ATM, framförallt efter omstarten. (Vid laddning: 46h sedan den oväntade omstarten varav ca 42h idle.) Detta tycker jag är helt okej. Blev faktiskt riktigt imponerad! Kan tillägga att sista timmen innan laddning gick åt till spel. Tappade då från ca 30%!
Jag märkte under min tysklandsresa att den höll väldigt bra om man bara är "normal" användare! Körde endast på 2g, inget wifi, ingen gps och aldrig några samtal eller sms... använde den helt enkelt inte. Men då hade jag över 95% batteri kvar efter 8h, helt galet ju! Men ofta man kan hålla händerna borta, är ju som spindelnätet i mitt liv!
Jag kör konstant synk mot exchange, uppdaterar så frekvent det går Twidgit Lite (var femte minut), Facebook (var 30e minut) och Sportstap (vete fan). Pratar mer eller mindre inget i den, men surfar i alla fall i 30 minuter per dag och skriver en del sms, twitter, Facebook, kollar poängligan i NHL och laddar ner från Market, visar telefonen för kunder och leker lite i allmänt. Klarar mig ungefär en dag på en laddning, vilket jag tycker är klart acceptabelt då det ligger en hel del i den som snurrar.