Fråga: Skårrande ljud för motparten, lämna in?!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Wasti, 7 sept 2011.

1. Wasti

Wasti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Den senaste

MINA ENHETER

Telefon:
    Den senaste
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5"
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Huawei smartwatch
    Har haft min sensation i knappt en månad nu. Till och från har folk klagat på att det hörs dåligt. Jag har själv pratat med folk som använt sensation och ibland har jag tyckte att det låter väldigt dåligt. Nu har jag testat min lur genom att ringa o lyssna själv, spela in videosnuttar och göra röstmemo. Ljudet ÄR under all kritik men det är inte kasst ljud hela tiden (tyvärr), ibland så skär ljudet igenom och rösten skorrar bara. Det är på gränsen att man kan leva med det men samtidigt så vill man ju att en så pass dyr lur och företagets "flaggskepp" ska fungera felfritt iaf. så ska motparten kunna höra vad man säger! Det hade varit skönare om högtalaren hade varit helt spräckt för då hade jag varit tvungen att lämna in den!

Jag funderar nu, som sagt, på att lämna in den men min rädsla är att dom kommer att testa den bara för att skicka tillbaka den i samma skick eftersom det inte alltid är "missljud" i den och det är inte värt att vara utan telefonen i ett par veckor (som det säkerligen kommer att ta) bara för att få tillbaka den i samma skick!

Alltså:
    Jag HÖR motparten utan problem det är alltså han som inte hör mig, något med min mick förmodligen. Jag lider inte av detta på samma sätt som han/hon jag pratar med och så länge man själv lider av det så får man inte tummen ur att göra någonting åt det.

Är det någon annan som har upplevt samma problem och vad har ni gjort åt det isf.? Tycker ni jag ska lämna in skiten eller hoppas på att det löser sig automagiskt/leva med det?

//W

2. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Bäst att skicka in den.
    Jag ska oxså skicka in min p.g.a massor med damm under displayen.
    Men jag pratade med Anovo och dom hade 4000+ Htc på kö.
    Så räkna med minst 4 veckor utan telefonen.