Skicka in på lagning, återställning?

Diskussion i 'Hero' startad av mille4, 8 nov 2010.

1. mille4

mille4 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har tyvärr fått lite problem med min hero och ska skicka in den på lagning.
    Måste återställa den till original-romen antar jag för att garantin ska gälla, är det bara att flasha in den från deras hemsida eller är det något mer som måste göras?

Sen finns det något smidigt sätt att kopiera allt för att sedan återställa det? Tänker på rom, apps osv. Om jag gör en nandroid backup, sedan flashar jag in original-romen och skickar in den, kan jag återställa nandroid-backupen sen och allt blir som vanligt?

Mvh

2. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det jag vet är att du måste flasha original romen om du ska skicka in den.. Garantin och det :P

Apps tror jag Astro kan göra backup på.. och lägga in på datorn

Du kan göra en Nandroid backup och lägga in på datorn för att sedan lägga tillbaka dom i SD-kortet (Formatera ditt SD-kort kanske är säkrast?)

3. mille4

mille4 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste nu att varken sim eller sd-kortet ska skickas med.
    Finns det något enkelt sätt att göra en backup på telefonminnet?

4. mille4

mille4 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och hur tar jag bort den recovery image jag lagt in? Eller är det inget som står ivägen för garantin?

Tack på förhand.

5. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Ja, så gjorde jag. När jag fick tillbaka den så rootade jag igen med den metod som beskrivs här i Hero-delen av forumet på https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=17828 och lade in den Nandroid jag tog innan jag började återställa rooten

Efter du flashat in den ROM som finns på HTC, vilken är Android 1.5 igen så är det upp till dig om du skickar in den så (isf lär nog Anovo lägga in 2.1) eller gå igenom uppgraderingsprocessen till 2.1 via OTA (Tar inte många sekunder efter att du startat upp den innan OTA-rutan kommer fram)

6. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Den försvinner iom att du lägger in ROM:en från HTC:s sida. Det blir som din Hero aldrig varit rootad och garantin gäller igen. Egen erfarenhet :)

7. mille4

mille4 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Härligt, tack för hjälpen!

8. Seamless

Seamless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Lyfter upp den här tråden igen. Ska skicka in min telefon på service men har problem att återställa den till orginalskick. I nuläget använder jag Hero_HTC_WWE_3.32.405.1_R-signed utan root och har fortfarande "fel" recovery image i telefonen. När jag kopplar telefonen och drar igång htc´s återställningfil börjar allt bra och telefonen startar om sig efter ett tag men fastnar på någon konstig sida med tre androidgubbar på. På datorn kommer det till slut upp ett meddelande som säger att man ska ansluta usb-kabeln igen.

Nån som har något tips?

9. moonroy

moonroy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag återställde min på en xp-maskin, var enklast så. In med Htc Sync, nyaste, så kommer alla drivrutiner. Blev ett gäng omstarter när varje ny drivrutin skulle in, men till slut kom den förbi även de tre gröna gubbarna också och orginalrommen åkte in.

Htc var snabba, två dagar för att byta skärmen. De bytte ingen programvara. Tror det kom tre eller fyra OTA när jag satte i simkortet och sd-kortet efteråt. Provar officiella 2.1 just nu, kan ju vara kul det också. Har en nandroid från senaste romen annars att gå tillbaks till.