Fråga: Skicka in på "reparation"

Discussion in 'Galaxy S2 LTE' started by tealine, Jan 20, 2013.

1. tealine

tealine Kid Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Sent omsider har jag ledsnat ur och ringt och klagat hos tele2, droppen blev sju reboots på två timmar... Eftersom det är första gången så ska den in till Brightpoint, "det kanske är nåt som sitter löst" som den insatta personen på kundtjänst sa. Snicksnack såklart, men det är bara att bita ihop.

Nu till frågorna:
    1) Ni som skickat in för den här typen av service, hur lång tid tar det ungefär?
    2) jag antar att de blåser telefonen, finns det nåt smidigt sätt att ta backup på spel etc? Lite ovillig att roota ifall de skulle gnälla, men de kanske struntar i det på Bp?

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

2. Blekfet

Blekfet Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du vill ha backup på speldata så är du väl tvungen att roota vad jag vet (är helt grön på detta). Men jag antar att du borde kunna roota, ta backup på all data med Titanium Backup och sedan unroota igen!

När du får tillbaka den så rootar du bara och lägger in din backup data med titanium. Som jag har fattat det hela. :)

3. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

undrar lite samma va tid och så är. min skärm blir lila när telefonen blir kall (mindre än 5grader) och flimmrar när den börjar bli varm igen.. rätt jobbigt.

4. Mythic

Mythic Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Enklast om ni vill ha tillbaks allt efteråt är att flasha TWRP med Odin och göra en backup från recoveryn. Se till att storleken på backupen verkar stämma mot vad TWRP meddelat då jag vart med om att TWRP misslyckats med backuper ibland mot det externa minneskortet. Då är Backupen några hundra MB för liten så märks tydligt.

Flytta backupen och foton och annat från telefonen till er dator. Därefter flasha en originalrom via odin igen så telefonen är helt original. Telefonen kommer då även systemåterställas. Om problemen med omstarter är lösta nu så är det nån mjukvara ni haft som orsakat omstarterna.

Annars när ni får tillbaks telefonen så för ni tillbaks filerna och backupen till telefonen, flashar TWRP igen och gör en återställning.

Kolla min tips tråd för mer info och länkar till guider.

Last edited: Jan 21, 2013
    tealine likes this.
  5. tealine

tealine Kid Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Tack.

Uff, det var det jag var rädd för var enklaste sättet. Nåja, har jag väl gjort det och den mot all förmodan är fixad sen så kan jag ju trycka in CM på en gång sen.

Ingen som har tidsuppskattning på vad det kan tänkas ta? Pratar vi nån dag, en vecka eller en månad?

6. Mythic

Mythic Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ingen egen erfarenhet av service på denna telefonen så kan inte svara på hur lång tid det tar.

Men om du sedan sätter in CM och vill föra över appar och spel m.m. kommer du först behöva återgå till din återställning, roota och sedan använda t.ex. titanium backup. För du blir tvungen att systemåterställa när du byter rom, det är iaf högst rekommenderat. Och även om det går att enbart återställa t.ex. data med TWRP skulle jag inte rekommendera det. Kan vara värt att ta med alla partioner också i backupen ifall de formaterar ditt interna SD.

7. tealine

tealine Kid Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Det har du såklart rätt i... Hmm.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2