skicka mail med comhem.

Diskussion i 'Allmänt' startad av ergoforcen, 13 nov 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej,jag har trots dagar av provande inte fått min mail att gå ut via comhem .Jag har läst alla tidigare inlägg,försökt att följa,talat massor med ggr med tele2 och comhem ,tillockmed HTC men ingen lyckas att få det att funka,närmaste lösningen är att knyta kontot med hotmail eller gmail och skicka via dom.
    Om jag ville skicka via dom kan jag faktiskt själv skriva adressen och skicka .
    Vad är då problemet ,Jo com hem är mitt huvud mail konto,jag får stora mängder mail att svara på var dag .Jag vill kunna trycka på svara knappen och enkelt skicka ett svar .Utan att sitta med papper och penna och skriva ner komplicerade @mail adresser för att svara via hotmail eller Gmail

O ja ,jag har testat ett antal olika portar ,tele2'adress osv men alldrig fått det att funka

Har någon dom korrekta inställningarna ,vore guld om man fick hjälp

2. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Har heller inte fått det att fungera med att skicka mail från min Comhem-mail via mitt Tele2-abonnemang.

Men det du kan göra från ditt gmailkontot är att lägga in att den skickar via Gmail, men att [email protected] kommer att stå som avsändare.
    Gå in på gmailen (som du borde ha för att kunna logga in på market osv) via datorn, sen väljer du inställningar uppe till höger, och sedan konton/import. Där kan du lägga till ditt comhemkonto och välja att den ska visa din comhemadress när du skickar.

Sen i telefonen är kontoinställningarna under Skicka mail:
    smtp.gamil.com
    Port: 587
    användarnamn: [email protected]
    lösenord: ditt lösenord till gmailen

(Detta funkar även att lägga in i (tex) outlooken på sin bärbara dator, så kan man alltid skicka via den istället för comhems webmail när man är uppkopplad utanför comhems bredbandsnät.)

3. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men funkar det med svara knappen ,när någon skickar till mitt comhemkonto eller måste jag skriva av avsändaradressen och skriva in den till ett mail som går till Gmail och som sen skickar till avsändaradressen .Då kan jag lika gärna skälv skicka svaret via mitt Gmail då mitt problem inte är vilken avsändare mitt svar har utan att jag ska slippa att krångla med en massa @postadresser som ska skrivas in på vart svar jag skriver. Utan att enkelt bara klicka på svara och skriva medelandet

4. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1

Det är bara att trycka på svarsknappen i e-post programmet, skriva ditt svar och skicka.

5. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Great ,ska genast prova .

Tack för svar :)

6. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan tyvärr inte få det att funka ,gör exakt som du sa (är servern gamil ? har provat både den och gmail) får bara svaret servern svarar inte som vanligt . På datorn hämtade den all min post från comhem som den skulle dock så den har importerat ok

Ho Ho ,,när jag ändrade säkerhets insällningarna kom jag vidare ,nu en test ,återkommer snart

Hi Hi den ligger i "sänt" korgen ,bara det !!!

Yippi Den kom fram ,och comhemadressen står som avsändare

Du är guld värd som ledde mig fram till detta (ärligt talat gick jag i ett år med min Hero och hade givit upp efter timmar och timmar av testande )

och nu sista steget ,den kom tillbaka till telefonen från en av mina övriga adresser,från comhem

Tusen tack

Last edited: 13 nov 2010
  7. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Bra att det löste sig för dig. Vet hur det, höll själv på med just detta problem ett bra tag innan jag lyckades lösa det/fick hjälp att lösa det,

så det är bara kul att man kan hjälpa andra med samma problem.

8. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Swedroid är fantastiskt ,den samlade kunskapen hos swedroid's medlemmar övergår allt vad telefontillverkare och telefonbolag kan hosta upp.

Last edited: 13 nov 2010