Fråga: Skicka mobilen på service, unroot och stockrom UTAN odin?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av johnkarlsson, 10 jul 2012.

1. johnkarlsson

johnkarlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan,

Verkar inte bättre än att min microUSB-port har klappat ihop. Den glappar vid laddning och USB-storage fungerar inte längre. Har testat rengörning osv, men problemet kvar står.

Funderar nu på att gå tillbaka till Phone House där jag köpte den. För att inte riska något tänkte jag unroota och flasha in stockrom. Problemet, som ni förstår är att den inte ansluter USB och jag kan därför inte använda ODIN.

Har jag några alternativ? Har försökt mig på otaliga sökningar, men hittar ingen mättande info. Vet att det finns stockrom för CWM, men kommer den "se orörd" ut?

Tack på förhand!

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

aldrig hört talas om någon som fått problem med att få ett fysiskt fel lagat pga custom rom. bara skicka in som den är.

annars cwm

3. johnkarlsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Tänkte mer att om de testar mobilen med ett annat batteri och märker att Cyanogen bootar upp. Vad gör de då lixom?

4. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Tror inte det ska vara något problem. Sålänge skadan/problemet inte har uppstått pga. root & custom ROM så ska det nog vara lugnt. :-)

5. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

6. johnkarlsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren folkens.

Tog beslut om att lösa det på egen hand, så hittade USB Laddkontakt-delen för 89:- så den kommer snart i min brevlåda. Byter den själv då jag ändå misstänker att garantin är rökt eftersom de kommer säga att det är fuktskada.

För 189:- och jag gör det själv, istället för att lämna den till nån reperatör för 695 eller vänta 3 veckor innan Phone House konstaterar att dom inte vill laga den och jag får betala 300 kr för att hämta ut den igen, så...

Igen, tack för tipsen!

7. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Kan kanske vara klokt, meddela föresten om det var lika enkelt att byta som det ser ut på youtube!

8. johnkarlsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yesbox!

Återkommer. Såg att delen är skickad nu iaf, från Hong Kong. Bara snällt vänta upp till 7 dagar då.