Skicka på service?

Diskussion i 'Magic' startad av Pelle10, 19 januari 2010.

1. Pelle10

Pelle10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag undrar om man ska skicka sin Magic på "service" eller för uppdatering som de kallade det i tre butiken. Jag har en Magic som jag har haft i ca tre månader som inte kopplar upp på HSPA (i bland kan det hända), som inte syncar kontakter via exchange men kalendern och mail funkar, har även lite problem med blåtand. Eller är det meningslöst att skicka den ?

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Vad menar du med att den inte kopplar upp på HSPA? Får du aldrig upp H i displayen är det så du menar, isf så har vi tagit upp detta flera gånger i forumet. Man har ofta HSDPA även om det bara står 3G i displayen men sedan så beror det till stor del på trafiken i nätet med.
    Är man ensam i cellen så borde man ha H i displayen och full fart, men är man flera i samma cell som surfar så delar man på trafiken och då nergraderas hastigheten. Själv så brukar jag ligga runt 2MBits/s både på jobbet och där jag bor. Allt över 384kbit/s är HSDPA men jag har extremt sällan H i displayen.

Varför skicka iväg den då du kan använda de officiella uppdateringarna från HTC's hemsida.

3. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

instämmer med föregående talare. Med största sannorlikhet kommer du få tillbaka en omblåst nalle bara. Dessutom kommer du fråntas möjligheten att köra custom roms. (ett goldcard löser det problemet, men skönt att slippa).

ang. 3g är det precis som ehnvis säger att ikonen 'H' inte finns i android 1.5 plus att du delar bandbredd med andra cellen..
    men om du säger att det händer ibland har du förmodligen kollat hastigheten.
    Har du varit inne på http://www.bredbandskollen.se/mobile.php och kollat om det finns några mätningar i din hood?

4. Pelle10

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

tack för svaren, jag var väl inne på att det var meningslöst också men jag tänkte ändå höra om det var någon idé. När det gäller H:et så har det kommit upp kanske 3-4 gånger , sist var det igår inomhus (köpcentrum) när jag hade pratat med tre. När det gäller bredbandskollen så har tittat på det och det ligger på 2,36-3,54 på tre i närheten där jag bor.

5. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kommer det upp ett H ibland alltså? Trodde inte det fanns med i cupcake?
    Kanske HTC har lagt dit i den senare uppdateringen då

6. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    HTC versionen har alltid haft H med i sina byggen, det är Google versionen (den rena versionen) som inte har H med.

7. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Om du har den hastigheten så har du HSDPA.

8. Pelle10

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

ok, tack för svaren