Skickade in min 2x för service med Launcher pro, går inte på garantin?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Ojike, 6 apr 2011.

1. Ojike

Ojike Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det ska väl gå på garantin ifall man har installerat Launcher Pro, tycker det verkar väldigt skumt annars..

Skickade in den för omstarter/avstängningar och nu vill dom ta betalt för servicen.

Om jag måste skicka in den igen och jag får betala denna gång är det väl bara att återställa telefonen och skicka in den för att garantin ska gälla?

Den är inte rootad eller nåt sånt alls.

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

LauncherPro är ju bara en app så det ska inte vara några konstigheter. Däremot så måste man ju utesluta att LP är orsaken till omstarterna. Man kan däremot tänka sig att operatörer och försäljare inte fattar att LP är en app så man kan nog förbereda sig på att argumentera för sin sak.

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Tycker att det är konstigt ifall man har en annan launcher installerat så tar dom betalt

•••Skickat ifrån min O2X•••

4. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ja, jag kan inte tänka mig att det har rätt att göra det om de inte kan visa att LP var problemet.

5. Ojike

Ojike Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Dom skulle ringa upp LG och höra med dom. Och jag själv kan ju helt utesluta att appen är orsaken. Den startade om sig innan det och jag trodde det var en engångsföreteelse men efter ytterligare omstarter så skickade jag in den.

6. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det ska räcka med att du säger att du haft problemet från början, även med LG's launcher. Tyvärr så kan jag inte konsumentköplagen till 100, Gerra brukar ha bra koll på den och han dyker väl in senare kanske :P

Ojike gillar detta.
  7. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

De kan inte säga att din garanti inte gäller så länge den inte är rootad. Det är som att säga att "Nej, din garanti gäller inte längre för du har installerat Angry Birds"

8. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag är till och med tveksam om de kan säga att garantin inte gäller även om den är rootad. Vi hade en diskussion om detta tidigare i en tråd som jag inte hittar för närvarande. Men visst är din liknelse med Angry Birds helt korrekt.