Skicket på din mobil?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Nappandroid, 26 mar 2014.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Vet att många är överdrivet rädda om sin mobil och blir vansinniga om de skulle råka upptäcka någon liten repa. Jag är väl själv lite en av dem men nu har jag upptäckt min första repa och det är ett halvår efter jag skaffade telefonen. Det tycker iallafall jag är riktigt bra och dessutom är repan bara på baksidan typ några millimeter ovanför linsen. Känns som tur i oturen men nu har jag bestämt mig för att börja använda mina telefoner mer på allvar och skita i om det uppstår en repa eller två. Förbrukningsvara helt enkelt... Hur känner ni andra? Har du fått någon repa på din telefon? Hur länge har du haft den?

2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Personligen blir jag jättestörd av repor och känner det ända in i själen. På min One har jag ett litet märke som är ungefär två veckor gammalt. Det smärtar mig men samtidigt är det på aluminiumlisten och det syns bara om man håller telefonen i en viss vinkel.

Jag tycker inte att man ska se telefoner som slitochsläng produkter av flera anledningar. Bland annat den oerhörda påfrestningen på miljön det innebär.

Jag har haft detta exemplaret i ungefär ett år och den har legat i skal med lock sedan dag ett.

Med andra ord ser den helt ny ut fortfarande.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

3. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Problemet med folk som inte använder skal och inte bryr sig är att de brukar spräcka skärmen på mobilerna efter inte allt för lång tid. De använder dagens mobiler som en gammaldags dumbphone som var mycket tåligare...

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Jag är oerhört pedant med mina mobiler även att jag inte betalar dom själv. Byter bort mina telefoner internt på företaget när jag tar ut en ny och har än så länge bara lämnat tillbaka telefoner i nyskick. Hatar verkligen skador på mobilerna jag använder, eller rättare sagt alla prylar jag har. Är superpedant :-).

Har alltid skal o skärmskydd på mina telefoner

Skickat från Tapatalk 2

5. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Är rätt så pedant och gör allt för att undvika repor och liknande, smärtar mig varje gång jag tappar mobilen. Har än så länge bara upptäckt en mikrorepa i skärmskyddet och that's it.

6. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag är ganska noggrann med mina telefoner. Senaste tiden med min iPhone 5s körde jag första månaderna utan ska, endast skärskydd och plastskydd på baksidan. Sedan jag började med skal har jag köpt 8 stycken som jag växlar mellan för att telefonen ska kännas lite ny då och då.

Har gjort så med de flesta telefonerna jag haft, utan skal en tid i början - men sedan blir jag mer och mer noggrann med det för att jag vill ändå kunna ha den ett tag. Min iPhone 5s har jag tänkt ha i två år nu, då vill jag att den ska hålla hela tiden och vara i fint skick! Min 4s jag hade tidigare bytte jag baksidan på eftersom den blev ju repig då jag inte hade skal på den förrän i slutet.

Finns något litet märke på min telefon nu - men det mesta fastnade i skärmskyddet innan jag hade skal då jag har för vana att lägga den med skärmen nedåt!

7. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Inga repor eller märken på min, inte haft något skärmskydd på men alltid fodral av olika modeller ;-) Dock är halva beats Audio loggan borta :-P

From my HTC One

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

försiktig och noga till första repan kommer sen släpper känslan och det är bara att köra.. det är inga stora pengar det handlar om iaf.

9. bycikir

bycikir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Får telefon via jobbet, den är jag ju mindre rädd om. Kör utan skärmskydd och bskal.. Har den bara som den är. Telefonen jag har privat kör jag endast ett skärmskydd, gillar att ha "original" känslan på själva telefonen. :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk