Skillnad GT-N8020 och GT-N8000

Diskussion i 'Samsung' startad av NoOne2k, 13 mar 2013.

1. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej!

Jag har letat runt och sökt men jag har inte lyckats luska ut vad det är för skillnad på GT-N8020 och GT-N8000 förutom att GT-N8020 har 4g. Prisjakt anger att GT-N8020 har HDMI ut men att GT-N8000 inte har det...Finns det någon som kan svara på vad som skiljer de båda plattorna åt förutom 4g?

Edit: Är det något speciellt med den version som Telenor säljer? De ska nämligen "bara" ha 4800 för Galaxy note 10.1 4G.

Har samsung presenterat någon ny 10" platta på MWC? dvs. Finns det någon anledning till att vänta med ett inköp?

Last edited: 14 mar 2013
  2. Brajg

Brajg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S10
    Du har hittat det som skiljer imellan dem :)

8000 = 3G
    8010 = Wifi
    8020 = 4G

3. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Så långt är jag med, tänkte om det var något mer som skiljde, ex. anger prisjakt att 8020 har Micro-usb men inte 8000. Jag vet att man inte alltid kan lita på det som står där men jag tänkte höra mig för med dem som har plattorna redan..

4. FONCl

FONCl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en 8020 och den har ingen micro-usb.

5. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Ingen har micro usb.. Inte utan adapter iaf. Inte ens där blir det Micro.

6. GangstaMon

GangstaMon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

N8020 (Telenor 4800 kr) vs N8000

Hej

1.a inlägg i forumet ;)

Jo, en till skillnad, N8020 har mikrosim. Jag kunde dock klippa simkortet till mikro och det fungerade :cool:
    Jag beställde Telenors vita modell och fick den igår för 4850 kr inkl postförskottsavgift. Jag valde ingen bindning och inget abonnemang. (5490 kr är billigaste enligt prisjakt just nu 2013-04-19 09:45 och det var så förra veckan också när jag beställde det.

I deras spec hade de ett par fel, bl.a. stod Android version 4.0 samt inget modellnummer m.m. Jag ringde dem och ställde frågor för att vara säker på att det är N8020 och ingen "speciell" version samt påpekade feln på sidan. Nu ser jag att de har ändrat lite där.

Tidigare hade jag en N8000 fr MediaMarkt som hade fel och som jag reklamerade men MM kunde inte få hem någon ny så efter flera månader hävdes köpet. Tyvärr, så var det något fel och när jag installerade den nya igår fick jag inte med apparna och konfig mm som jag hade tagit google-backup på innan N8000 lämnades in.

Nu vet jag inte exakt hur Google Backup/Restore fungerar men på Google Play sidan efter inloggning med gmail kontot ser jag alla devices och den visar "aktiv" N8000 i mitten. Varför den väljer just N8000 att vara aktiv (se bild) och visa info om, vet jag inte.

Hur som helst (kanske inte rätt inlägg/forum för att ta upp) men jag skulle gärna vilja veta hur jag får appar och konf från N8000 att laddas till N8020. Min dotter som är 9 år och det är hennes surfplatta och hon gråter för att hon missar alla sina poäng och level och sånt som hon jobbat hårt för :(

Hoppas någon kan hjälpa mig
    Tack på förhand

Bifogade filer:

7. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Så vitt jag vet så behöver man ta en backup på respektive spel med te.x. Titanium backup eller liknande och sedan återställa till den nya enheten för att sparade speldata ska följa med. Om jag har fel så får någon annan gärna rätta mig.