skillnad på app2sd+ och tillåt applikatioksflytt

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Tobbis, 23 okt 2011.

1. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Har precis slängt in cynanogen på min desire och under inställningar, applikation, så hittar jag "Tillåt applikationsflytt" och när man tillåter det kan man flytta alla appar till sd-kortet även de som egentligen inte går att flytta (typ google maps).

Vad är skillnaden mellan detta och när man skapar en ext-partion på sd-kortet och skapar mer utrymme på det sättet? Finns det några nackdelar med "Tillåt applikationslytt och om nej vad är då argumenten för app2sd+?

2. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Har inte kört cyanogenmod på väldigt länge men det som du beskriver låter liknande det APP2sd alternativet som kom till froyo. Så du kan flytta dem till sd kortets "vanliga" partition som du kan se i datorn, det gör dock så att program som har widgets, och även widgets du laddar hem från market, inte kommer att fungera.

När du dock använder S2E till cyanoggenmod (tror jag det heter, kolla på market) så "lurar" du telefonen att appsen fortfarande är på telefonen och då funkar widgets.

Det är vad jag vet, men som sagt är inte helt säker om det är samma sak som froyo's app2sd men du kan ju alltid pröva :)

EDIT: Hittade programmet för cyanogenmods app2sd, det heter S2E (simple2ext) som sagt..

https://market.android.com/details?id=ru.krikun.s2e&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsInJ1LmtyaWt1bi5zMmUiXQ..

Det flyttar dina apps till din ext3 eller ext4 partition om du har en sån på ditt sd kort alltså.

Lycka till!

4. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Japp, S2E är kanon. Flytta Dalvik Cachen och du får i princip obegränsat med app-utrymme.

5. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Tack för svaren. Så om jag inte använder widgets för apparna jag vill flytta så kan jag lika gärna använde det inbygda i cyanogen?

6. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det stämmer! Men om du nu redan har en ext partition så använd den, annars så slösar du bort det utrymmet på ingeting :)

7. Syntax

Syntax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart ska man flytta Dalvid Cachen?

8. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

SD förstås. :) Det föreslås en plats i appen. Ta den. Jag bara bockade för...

9. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER