skillnad på NK02 ION och officiell hero?

Diskussion i 'Magic' startad av stab, 1 jul 2009.

1. stab

stab Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Galaxy s7

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy s7
    ROM:
    Orginal
    Som rubriken lyder, Vad är det för skillnad att använda sig av respektive rom?

2. Holmlund

Holmlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nk02's ION r4 bygger på Google ION och är i fullversionen (inte Lite) bara temad för att likna Hero. Med andra ord har den varken hero-widgets, flashstöd eller annat bling som finns i den officiella Hero-builden. ION r4 är dock bra mycket snabbare och har bättre flyt än Hero.

3. stab

stab Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Galaxy s7

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy s7
    ROM:
    Orginal
    ok, tack

4. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    NK02 verkar vara en nästan perfekt rom, gillar ändå hero-utseendet men skulle nog klara mig utan allt blingbling från den riktiga hero-romen. Dock hade ju flashstöd varit trevligt, men förhoppningsvis kommer det någon ION-rom som möjliggör det också så småningom.

5. Holmlund

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, det får vi verkligen hoppas. Med vettigt flashstöd så vore NK02s ION helt klockren, så länge det inte kommer på bekostnad av stora prestandaförluster och en seg browser.

6. Beakon

Beakon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Men all hårdvara (Wifi/Blåtand/Kamera osv) fungerar om man drar in NK02 romen i en Nordisk Magic ?
    Hur är det med ÅÄÖ direkt/via tgb, samtliga betalapps (inte bara oskyddade) via market och eventuellt byte av SPL för att få in denna ?

7. Holmlund

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inte detaljtestat all hårdvara men har inte stött på några problem än så länge.

ÅÄÖ direkt på tangetbordet är enkelt löst och fungerar bra med scandinavian keyboard (glöm inte swedish dictionary).

Jag kommer åt samtliga betalapps utan problem genom att köra market-enabler 3.0 beta. För att det skulle funka fick jag först stänga av market med taskmanager när jag körde market-enabler för första gången.

Har ej bytt min SPL ännu, så det är inget måste.

8. Beakon

Beakon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Låter ju lysande. Dags att byta ROM med andra ord..

9. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flash == prestanda förlust direkt. Adobe är ju inte direkt kända för att optimera flash ens på PC:n så persnoligen hoppas jag på en snabb flashdöd till förmån för W3C förhoppningsvis snart standardiserade Canvas API (bland annat Google lobbar ju för att man ska nyttja det) osv... även om det e en bit kvar än...

10. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 148
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Förhoppningen många har är att GPGPU-acceleration av Flash skall lösa en del av problematiken med den dåliga prestandan, bland annat Nvidia säger ju sig ha stöd för detta med sin Tegra-plattform. Hade onekligen varit fantastiskt om så var fallet.

Men ja, de flesta hoppas nog på att Flash för video- och ljuduppspelning dör iom HTML 5.

Däremot tycker jag att Flash är en rätt rolig plattform för enklare spel, man får ju säga att man ändå spenderat en viss tid med att klubba iväg pingiviner och annat.

OFT
    Bara den senaste versionen av Adobe reader är ett monster vad berör minnesåtgång och installationsstorlek, för att inte tala om hur fantastiskt det är att uppdatera denna applikation, omstart efter omstart efter.... (Här har man ju i alla fall alterantiv att välja på dock)

11. Holmlund

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo, det har du helt rätt i. HTML 5 kommer att bli spännande men än så länge så är man ju tyvärr ganska så beroende av flash.

12. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Det är nog ingen som räknar med att flash i androidbrowsern kommer att flyga fram, tänkte nog mest på att det vore trevligt med en rom som är snabb i övrigt men också har flashstöd. Att tunga flashsajter skulle gå snabbt i mobilen är det nog ingen som förväntar sig direkt.

Vore ju iofs också bra om man iaf kan stänga av flashstödet i browsern när man inte använder det, så att man slipper massa flashreklam som segar ner vissa sajter. Någon som sett om den möjligheten finns i officiella hero-romen? Bäst vore förstås om man kunde blocka flash och aktivera med klick på dem vid behov a la flashblock i firefox, men det kanske är att hoppas för mycket på att det skulle fixas, men kan man åtminstone slå av/på flash med någon inställning i browsern så kan man ju ha det av som default och slå på det när man behöver det.