Skillnaden i hastighet mellan Hero & Legend med 2.1?

Diskussion i 'Allmänt' startad av _z_, 24 jul 2010.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Frugan har en legend & jag en hero. Trodde i min enfald att min hero skulle bli ungefär lika snabb som hennes när jag fick in 2.1 men icke, skillnaderna är ganska så stora.

Är det så eller kan det bero på att jag inte gjort factory reset, drog bara in den nya versionen. Är fullständigt medveten om att en FR skulle kunna snabba upp men undrar, finns nån där ute med båda lurarna med 2.1 som kan säga hur det är? Är legend markant snabbare?

2. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Legend har ju en snabbare CPU än Hero, så Legenden borde ju vara snabbare.

Har du testat slänga in en OC-kernel?

3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tror att processorstrukturen gör att Legend är snabbare, samt att skärmen är rappare. I ren hastighet är det mer skillnad än 528 Mhz vs 600 Mhz mellan Hero och Legend, precis som en 1Ghz P4 och en 1Ghz Celeron på intet sätt var likvärdiga datorprocessorer anno 2001 :)

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ok, har väl mest med den nya processorn att göra då. Sen så är ju legends skärm klart rappare! Tror dock att jag skulle kunna få upp farten lite med en factory reset, ska testa.

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag säger: gör en Factory Reset! Jag gjorde en förra veckan, gjorde underverk! Ett annat tips är att lägga in Launcherpro, gjorde min Hero snabb som en Desire! Jag tror Sense kräver ganska mycket av Hero, mycket lull-lull som den inte riktigt klarar av... ALLT går snabbare på telefonen efter att jag la in Launcherpro! Skitnöjd!