Övrigt: Skillnader i mobilnätstöd mellan regionala varianter av Pixel 6a

Diskussion i 'Google Pixel 6a' startad av kjab, 29 jul 2022.

  1. kjab

    kjab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jag har uppdaterat min sammanställning av skillnader i mobilnätstöd mellan olika regionala varianter av Pixel-telefonerna med Pixel 6a.

    Pixel 6a finns i fyra regionala modeller: G1AZG ("EMEA+": UK, DE, IE, FR, ES, IT, AU, DK, NO, SE, NL), GB62Z11 (USA Verizon), GB17L (Japan) och GX7AS ("ROW": US, CA, TW, SG, IN).

    Kanske lite intressant är att det för första gången på ett tag nu skiljer i stöd inte bara vad gäller 5G mmWave (och Japan-exklusiva FeliCa förstås) utan även vad gäller LTE (den europeiska modellen har stöd för band B32 vilket övriga inte har) och 5G Sub-6 (japanska och "rest of world" modellerna har stöd för band n38/41 vilket övriga inte har).

    Se sammanställningen här: Pixel mobilnätstödsjämförelse

    Som har påpekats tidigare tas nu Sverige upp bland de länder som Google listar, vilket inte hänt för någon tidigare Pixel-telefon.

    Googles guide för 5G-stöd hos olika länder/operatörer (länk: 5G on your Pixel) har också med Sverige och det går att kontrollera 5G-stöd hos de svenska operatörerna 3, Tele 2, Telenor och Telia för Pixel-modellerna 4a (5G) (G025E/G025I/G025H), 5 (GTT9Q/G5NZ6) och 6a (G1AZG).
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Den skillnaden på 4G är inte något problem i Sverige iallafall. B32 används inte i Sverige. Däremot kanske inte 4G+ om man köper från t.ex. USA. För 4G används 1/3/7/8/20/28 och 38 i Sverige. För 5G används N1 (om jag förstått rätt av 3) samt 28 och 78 än så länge. N40 används av Net1/Teracom
     
    kjab gillar detta.