Skillnader mellan US och EU xooms

Diskussion i 'Motorola' startad av my05, 20 jun 2011.

1. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Illvilliga rykten säger att det bara är US versionen av Xoom som kommer att vara en "Google experience" maskin, medans EU versionen skall besudlas med Motorolas egensnickrade skal ovanpå. Någon som sitter inne med information om detta?

(undrar eftersom jag funderar på att flasha in ett UK rom men samtidigt inte vill ha Touchwhiz smörjan som grädde på moset i en nära framtid när 3.1 dyker upp)

2. Minuet

Minuet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Såvitt jag förstår skall inte den europeiska xoomen få blur eller liknande. Den enda skillnaden är att uppdateringarna inte kommer att komma direkt som i USA. Tror eventuellt också att motorola inte har någon skyldighet att uppdatera den europeiska versionen som med den amerikanska.
    Tydligen har den amerikanska xoomen dessutom google movies och google books förinstallerat.

För min del ifall jag hade vetat detta innan hade jag nog inte köpt denna platta utan väntat på en annan platta med lite bättre support.

3. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Låter som du är lite förvirrad. TouchWiz är samsungs egna skin som de har på sina enheter och har inget att göra med Xoom.

Vad jag hört/läst så planerar motorola inte att lägg sitt egna UI "blur" över HC.

Sent from my MZ604

4. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ops, jo det där blev galet. Motoblur heter det ju och ingenting annat. Men skräp är det hursomhelst :-)

Då kanske det inte är någon direkt mening med att flasha ett europeiskt rom. Som jag läste det så skulle tydligen Google själv stå för OTA i USA till skillnad ifrån denna sidan av pölen där Motorola själva skulle ansvara för den biten (med fördröjning av utskick som följd).

5. selektha

selektha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en svensksåld xoom med 3g och den har inget skin på sig, helt stock vad jag kan se.

Hajjar dock inte varför motorola är så seg med att släppa 3.1 till svenska :( en riktig besvikelse på det men man kanske skall skicka in en custom rom för att få det ...

6. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Om ni tänker flasha in en ny rom. Dubbel checka så att den romen stödjer 3G så ni inte tappar den funktionen och blir sittande med en wifi-only fast plattan är en med 3G.

Sent from my MZ604

7. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Rykte eller inte...

""However, the devices shipping in Europe are not GEDs and so there is a lot more flexibility as far as preloaded software is concerned," he said."

Motorola Xoom and Atrix smartphone to ship 'business ready' - IT News from V3.co.uk

8. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

9. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    GED = Google Experience Device vilket - om jag förstått saken rätt - främst betyder att det är ren android utan bloatware samt att uppdateringar kommer från Google och inte (i det här fallet) från Motorola.