Skippar HTC DHD, det blir SGS - bör ja veta något?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av adriancool08, 24 oktober 2010.

1. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja detta blir ju min första riktiga smartphone, skippar desire hd pga kass batteritid och urtvättade färger. Har läst lite saker om SGS som ja är lite orolig över t.ex lagg och färg på filmer (också läst mkt om voodoo laggfix/color) och så såg ja ett klipp på en review där hon i videon klaga på lagg/svart skärm men att hon fick svar från samsung att en patch var påväg så allt bör ju kunna fixas.

så är det något ja ska kolla på innan köpet? kommer det nya mobiler i jul? ska man vänta eller slå till? är ju trots allt en fattig student som sparat ärslet av mig för att få råd med en bra rejäl mobil, alla man känner sitter på iphone och klart med jailbreak och installoius är det väldigt lockande med en sådan.

gillar SGS för skrämen, batteritiden och att det är android så klart.

iphone4 uteslutar jag för att ha en mobil i helt glas känns inte direkt "tapp vänlig" har kollat på samsung dropptest och anser att den klarar sig betydligt bättre.

oh en sak till... var inne i tele2 butiken och pilla på lite mobiler och fråga hur byggkvaliteten på SGS är då svara han: "den är väldigt plastig och folk har sagt att det är lösa delar i den som rammlar", hur trolit är detta komentar?

nu kanske min tråd blev lite luddig men ja hoppas ni fattar va jag menar... man vill ju liksom vara lite säker/övertygad när man lägger ut 4-6k

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Den kan kännas "plastig" just pga. att den är så lätt. Men det är absolut inget glapp eller så, det knakar inte i plasten även om man vrider och bryter på luren. Min har gått i backen några ggr. och det har inte hänt nåt. Det är ju inte helt ovanligt att luckan bak flyger av och batteriet flyger ur när man tappar en mobil, det har dock inte hänt med sgs än iaf.

Lösa delar har jag aldrig hört om tidigare faktiskt :) Allt som en säljare säger bör tas med en jätteskopa salt. Dom är ju som sagt säljare.

Har knappt använt min utan lagfix så jag ska inte säga för mycket om hur den är utan lagfix. Kör 2.2 och voodoo lagfix iaf och det laggar absolut inte på nåt sätt.

Skärmen ska vara svart där det är svart, den har den bästa svärta jag nånsin sett.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Att det är den bästa skärmen på marknaden totalt sett är inget att diskutera. Andra tekniker, högre upplösning och alla andra argument räcker inte. Sett på totala "poäng" vinner SGS.

Som Twisted1 säger, den upplevs plastig pga att den lätta vikten. Faktum är att den känns rätt välbyggd när man är van. Dessutom är den väldigt reptålig, betydligt bättre än min Hero iaf. Har inga direkta märken på min, kör helt utan skydd och den är med mig i vardagliga livet utan att vara extra försiktig. Inga lösa delar, och har aldrig sett något om det heller.

Har inte heller kört min SGS orginal mer än kanske två veckor när jag köpte den.

4. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den där säljaren hade nog en fet provision på iPhone4 eller nåt :P

5. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

allt låter bra, har inte direkt läst mig in på SGS då det hela tiden har vart "htc" i mina ögon, hur är det med root/garantier vid rootning, kan man ta bort root, finns svensk betal marknad osv :P

kan man få t.ex rund batteristatus utan root, osv :P

kommer nog köra med zagg's på den hehe

edit: Hur är batteritiden vid mkt användning? surf,snacka,sms,mms, film, kanske lite spel osv
    en vanlig dag... Målet för mig är att hitta en smartphone som klarar minst 1full dag's användning

6. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

ROOT = Rootgarantier? Om du brickar är det ingen garantifråga(YOF). Den är lätt att roota/unroota

Betalapps = Ja

Rund batteristatus = Jag är osäker, Det är ju en mod man lägger in som göt den rund. Många custom roms kör med en rund.

Laddning = Jag fixar nästan 2 dagars användning med full laddning, Så en dag blir inga problem för din del.

Skippa den där osynliga skölden. Sabbar känslan och friktionen totalt..

7. kaptenkaka

kaptenkaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har varit in på otaliga butiker och nästan alla vill lägga fram att iPhone 4 är den absolut bästa mobilen, ingen annan kommer ens i närheten. Jag skrattar tyst för mig själv. Visst är den bra, men dom lyssnar inte ens på vad man är ute efter i telefonen eller något. Alla frågor svaras med: "iPhone 4". Lägger man fram lite motargument så får dom en min som mer eller mindre speglar "du vet ingenting /smugface".

Jag är extremt allergisk mot plastiga saker som knarrar eller knorrar. Jag har fått känna på en SGS out-of-the-box (med batteri i givetvis) och jag kan bara säga att den känns jävligt stabil. Så lätt att den kan kännas billig? Knappast! Tyckte den kändes alldeles lagom. Nu när säljaren vände sig om för att svara på frågor om digitalkameror till någon annan kund så tog jag ett halvt om halvt skamgrepp på telefonen och bände/böjde på den ganska häftigt. Inte ett enda ljud eller "svikt".

Den enda "lösa delen" jag såg på telefonen var skjutluckan över usb ingången, men den här luckan var riktigt "tight" och satt som den skulle.

Byggkvalité är inget att oroa sig över.

8. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag är faktiskt väldigt positivt överraskad av batteritiden, jag har svårt att köra slut på batteriet på en dag. Ingen chans på en normal dag då man gör annat än leker med mobilen, enda gångerna jag lyckas köra slut är när jag suttit typ hela dagen och hållt på och testat massa olika saker.