Hej! Tänkte bara hoppa in här lite snabbt då jag är på bristningsgräns på att köpa en. Jag skall börja plugga nu igen till hösten och se detta som ett perfekt tillbehör, det jag är lite orolig över är att ICS inte kommer till den och man får lita på root, vilket jag tror blir lite svårt för transformern är ju lite unik. Jag vill ju inte köpa något som blir "gammalt " efter 3 månader, honeycomb är ju lite av ett beta fortfarande. Har ju allt förtroende för google men vi alla vet ju hur det är med segmentering Åsikter? Är det någon som har användt den till skolan? Tack i förhand Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Min tanke är att använda den nu till hösten vid samtliga studier. Dock bortsett från vissa laborationer som måste göras med datorn, eller programmeringsprojekt. Men allt annat Att läsa böcker är en ren fröjd (så länge de är i epub-formatet). Det ända jag saknar är en lite bättre app för att ta anteckningar. Motsvarande gorilla notes (om jag minns rätt) ifrån ios till ipad.
Vissa saker är den ärligt talas hopplös med. Att skriva längre dokument är ok, så länge du använder rätt editor. Vissa appar gör att inputen blir oacceptabelt långsam, och missar även en del tangentbordstryck. Men som sagt, med rätt appar är den absolut i netbook standard. "Surfplatta" eller inte, så tar jag en app alla gånger framför att använda webbläsaren. T.ex wikipedia eller GP.se Det fungerar, men inte så bra som jag önskade. That said, så är det fortfarande den roligaste tekniska pryl jag köpt i mitt liv, och definitivt den jag pillar mest med. Telefonen (som är två veckor gammal) är fortfarande ganska ointressant jämfört med min fina Eee. ^^
Kan inte låta bli.... men vems ända är det du saknar? Jag antar att du menar "enda"...eller? Sorry för OT-posten men jag kunde bara inte motstå frestelsen!
Testa "notes" från market, honeycombanpassad och rent ut sagt awesome: https://market.android.com/details?id=nl.jacobras.notes
Jag äger en ganska sunkig surfplatta, ingen Transformer m.a.o., och den är rätt duktigt skön att läsa e-böcker, pdf:er, visa video på och slösurfa i soffan med. Nu är det ett tag sedan jag var student så jag har aldrig haft tanken att testa den i dom sammanhangen, men jag har väldigt svårt att tro att en surfplatta, även med tangentbord, dom närmsta åren skulle kunna ersätta en riktig laptop/papper&penna när det gäller att ta anteckningar, skriva rapporter och program på. Men som sagt, det är ingen Transfomer jag har. Segmentering är en myt spridd av Apple-fanbois, det är vad jag vet. Det är det säkert inte, men hur är det med bootloadern? Det är där skon klämmer när det gäller ROM:ar.
Tack för svaren! Tack för alla snabba svar, riktigt härligt. Jag sitter faktiskt med Ipad nu så jag är helt såld på surfplatta konceptet. Det jag hoppas på nu är att man faktiskt kan böja på gränsen och slippa köpa en laptop för skolan. Kom på mig själv att det var en svår fråga då den lanserades i sommar då skolan ej var igång. HTC Flyer hade video som Swedroid visa där de hade ett riktigt coolt program som passa perfekt för skolan, lägger man till transformerns tangentbord låter det som en match made in heaven. HTC Flyer Official Presentation and Demo‏ - YouTube vid 2:55 visar det något som hade vart perfekt. Har den något sånt så köper jag den.
De verkar ju vara riktigt bra, är tablet-optimerade? Såg inte på market om det stod något om det. Skall bli skönt med ICS Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Håller med, verkar vara den perfekta lösningen för skolanteckningar, så synd att HTC inte valde att lägga in lite bättre hårdvara.
Njaa, det är ju mest när man är på föreläsning. Har ju en stationär hemma sen som man kan göra det större arbetena på ^^