Problem: Skorrande ljud vid samtal?

Diskussion i 'Xperia P' startad av McZ, 18 jun 2012.

1. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är lite skorrande ljud ifrån min högtalare när jag använder min telefon. Någon som har något liknande ljud? Mycket irriterande speciellt då samma ljud resulterade i trasig högtalare på min förra Defy.

2. DaLundh

DaLundh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

I Swedroids recension så anger det att xLOUD-funktionen kan ställa till problem. Pröva och stänga av den under Inställningar > Ljud.

3. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har provat de och jag märker inte så stor skillnad. Det "trasiga" ljuder låter tydligast när det är lite ljusare röster som pratar eller ljusare ljud. Det hörs om man ringer Swedbanks telefon tjänst.

EDIT: Läste i Swedroids recension ang. xLoud och deras problem är den externa högtalaren. Jag har problem med den "interna" dvs. den man lyssnar i när man pratar i telefonen.

Last edited: 19 jun 2012
  4. Destroyedbeauty

Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag hade ett liknande problem på min Arc S efter installationen av 4.0.4, jag körde en full rensning av luren och nu funkar den galant - både med xLoud på eller av.

Prova det på din med!

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

5. Mjölk

Mjölk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Det beror på att högtalaren är sprängd eller för dålig kvalite på inget man kan resetta för-

6. Pettax

Pettax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min. Så var den när jag fick den men åkte på semester direkt efter så jag har inte hunnit reklamera eller lämna på reparation. Köpte min från Halebop, den svarta varianten.

Har du fått ordning på ditt problem?

7. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag var lämnade tillbaka min på DOA, men den nya jag fick har samma dåliga(?) ljud. Mycket irriterande.. blir inget bättre av att se att JB finns som custom ROM till min gamla Motorola Defy medans min nya Xperia P fortfarande ruttnar med GB..