Skrämskydd - problem

Diskussion i 'Allmänt' startad av Hellpig, 2 sept 2011.

1. Hellpig

Hellpig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej,

Nu kanske jag idiotförklarar mig men det må så vara i så fall. :cool:

Fick hem min nya Samsung Galaxy S2 idag o köpte ett Casemate-set med skal & plastfilm att applicera på skärmen. Man kan väl säga att det gick inget vidare vad det gäller skyddsfilmen... gjorde som instruktionen sa och försökte trycka ut luftbubblor så gott jag kunde men inte f.n försvann de. Till slut upptäckte jag, efter 6-7 försök, att det fastnat ett dammkorn på insidan av filmen... efter det gick något som började illa käpprätt åt helvete. Fick slänga plastfilmen men skalet har jag kvar, får åka in o köpa en ny skyddsfilm imorrn men finns det något användbart tips för att lyckas applicera den rätt?

Jag försökte på alla möjliga vis innan dammkornet förstörde rubbet men det blev massivt med luftbubblor som jag inte kunde fösa ut.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är svårt att sätta fast ett skärmskydd. Så är det bara.

De sista jag använt är våra egna och de sätts fast utan vatten och annat. Kanske ditt också gjorde.

Jag använde hur som helst en fiberduk för att få bort så mycket skit som bara möjligt går. Sen får man vara snabb i vändningarna. Ta stöd på en sida av skärmen och "böja" på skyddet. Gör man det rätt, snabbt och i en dammfri miljö (så gott som möjligt) så skall det fungera. Ett par luftbubblor blir det så gott som alltid men de brukar man kunna trycka ut med ett kreditkort.

I värsta fall får man ta bort skyddet och lägga på det igen. Oftast behöver man inte ta bort hela utan det brukar oftast räcka att böja ut det en aning och lägga på det bättre. Ett tips är ju att inte trycka fast det i alla hörn innan man vet att det blir så nära på perfekt som möjligt.

EDIT: Skall nog, nu när det ändå är på tal, visa det på en film ikväll. Får hem en SGS2:a ikväll så det är mer tiden som spökar.

3. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag satte på displayskydd på min DHD och på sambons Xperia Mini Pro , som förövrigt har en skärm som repas lätt. Vilket inte min HTC har, tackar för Gorillaglass! :)

Men åter till ditt problem, ta bort skyddet och tvätta det med ljummet vatten. Är det ett dyrare skydd så brukar detta gå. Låt det lufttorka. Sen tar du lite vatten på dina fingrar och stryker över skärmen, på med skyddet och passa in det. Sen tar du ett plektrum, eller liknande, inget av metall bara då du kan repa displayskyddet. Sen jobbar du inifrån och ut med att pressa ut vatten och ev. luftbubblor. Ha en torr näsduk och torka hela tiden efter hand som du jobbar dit displayskyddet.

Jag är skeptisk till dessa skydd men mitt syns inte och skärmen är endast något lite strävare. Fingeravtryck syns inte lika bra och när skärmen är tänd så kan inte jag se att det är skydd på min eller sambons nalle! Lycka till! :)

4. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Fick hem mitt case-mate skal igår och satte på skärmskyddet också. Skalet var kanon, men skärmskyddet var ingen höjdare. Har provat betydligt bättre (och sämre också för den delen). Dålig passform och verkligen "sög" till sig damm. Som tur är har jag ett bättre på väg hem :P

5. Hellpig

Hellpig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Japp, jag får försöka igen imorrn. Får kanske leva med lite luftbubblor men det var ju liksom kört när väl dammet satt sig på insidan, alla försök att få väck det slutade med att filmen blev helt oanvändbar. Dessutom, efter att ha jobbat "mot luftbubblorna" så syntes det tydliga märken på utsidan av plastfilmen med. Bra kvalité! :P

Men tack för era svar, imorgon skall det gå!!! :)

6. Carpodacus

Carpodacus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde Copter displayfilm. Den kommer med en apppliceringsvätska och en plastbricka som man trycker bort vätskan och ev luftbubblor med. Jag tyckte att det var mycket enkelt att applicera filmen, det går att flytta filmen på skärmen innan man pressat ut vätskan.

7. Hellpig

Hellpig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Allrihghty, man tackar för tipset!

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Jag har satt på en del invisible shields. Problemet är väl oftast samma om att det på något sätt alltid kommer damm på skärmen precis innan man ska sätta på skyddet.

Mitt stall-tips är faktiskt att göra det inne på badrummet. Sätt på duschen på hög värme först så att det blir immigt. Sedan är det bara att applicera.

Och för guds skull chilla när det är appliceringsvätska och en skrapa för att skrapa bort det under. Vred alltid IS när jag var ny på att applicera.

9. Hellpig

Hellpig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag köpte faktiskt ett Copter-set & satte på det ikväll - det en ... skillnad. Mycket lättare och bra på alla vis så det var nog väl värt 200 spänn!

10. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har alltid varit dålig på att sätta på skärmskydd (bortsett från en gång, men då var det såklart inte min telefon:P)
    Därför lät jag personalen på The Phone House sätta på mitt copterskydd, då hade jag chansen att klaga om det blev fult, betalar man 230 spänn ska det ju vara snyggt ;)