Skrammel från kamerahus

Diskussion i 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' startad av Kubiken, 31 okt 2023.

1. Kubiken

Kubiken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej

Har alla ni med Pixel 8 pro ett skrammel/skallrade från kamerahuset när ni skakar/vickar försiktigt på er telefon?

Min skallrar så att jag till och med hör det om jag går och håller mobilen mot örat.

Nu är frågan om detta är standard och bara att acceptera, eller om man ska skicka in telefonen och anmärka på det?

2. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 800
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    ja helt normalt, OIS.

bernard, jnsson och Kristy gillar detta.
  3. RikardAn0

RikardAn0 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Det är också något jag störde mig på när jag testade Pixel 8 Pro. Om det skramlar lite när man skakar telefonen är väl inte hela världen men att det låter som en maracas bara man lyfter den mot örat för att ta ett samtal bidrar till den dåliga kvalitetskänslan på Pixel 8 Pro enligt mig. Ta iPhone 15 Pro som exempel, den skramlar inte hur hårt man än skakar telefonen.

4. Eddo

Eddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Måste vara något fel på den specifika enheten om det skramlar så mycket. Min skramlar då inte mer än någon annan telefon med OIS som jag haft, inget alls om jag lyfter den mot örat för att ta ett samtal, måste skaka den relativt kraftigt för att höra något.

Edit: vänder jag den "upp och ned", dvs från att skärmen är uppåtvänd till nedåtvänd, hör jag dock ett litet skrammel även om jag gör det väldigt försiktigt. Låter mer som ett klick-ljud. Är det det lilla ljudet ni menar?

Kristy och eastbound gillar detta.
  5. RikardAn0

RikardAn0 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Maracas var ju såklart en ganska grov överdrift. Det klickar och vickar man lite med telefonen är det ett konstant klickande i varje rörelse, ungefär som att något ligger löst inuti telefonen.

Nu har jag inte kvar telefonen men jag hann jämföra med några andra 8 Pro och de skramlade lika mycket så jag tror inte att det var något fel på just min lur.

Hur som helst är det ju inget stort problem när man vet vad det beror på (och att inget är fel) men det bidrar ju inte direkt till kvalitetskänslan.

6. Eddo

Eddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Aha då är jag med. Inte själv tänkt på att det skulle märkas mer än på någon av mina tidigare telefoner men å andra sidan är det inget jag jämfört så det är möjligt.

7. Betelgueze

Betelgueze Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror att det kan vara vibratorn som det låter ifrån.
    Jag vet inte, men misstänker att det är någon form av mekanisk funktion där.
    Jag har haft några olika Samsung telefoner, och de har också låtit lite när man skakat på dem. Så även Pixel 8 pro som jag har nu. Men det är väldigt lite. Jag får hålla den nära örat om jag ska höra det.

8. aless

aless Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro, 12/256

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro, 12/256
    ROM:
    OxygenOS 13
    Det är periskop linsen som låter när man skakar, den låter lika mycket på alla pixel 8 pro och den låter mer än de flesta andra lurar(har bättre ois än andra som följd av detta), det är ingen defekt.

eastbound gillar detta.