Problem: Skrapande ljud vid samtal för de i andra änden.

Discussion in 'Galaxy S4 - Allmänt' started by brollann, Jul 9, 2014.

1. brollann

brollann Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har under en tid haft problem med att den jag talar med under samtalet sagt det skrapar som tusan just nu för dig och de hör inte vad jag säger, jag har hört allt perfekt som de säger så problemet är i min mikrofon antar jag.
    Jag har Telia som operatör och har kollat det är inte beroende på mottagningen som jag trodde först utan det skrapar på vid bra och dålig mottagning.
    Någon som haft liknande problem med sin S4 om det är ett vanligt fel?
    Och jag kör med stockrom och modem :)

2. Appel72

Appel72 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ifall det blir bättre med headset eller på högtalare så är det nog nedersta mikrofonen som pajat eller tagit in skit.
    Men jag har inte det felet själv .

3. brollann

MINA ENHETER

Jag använder så sällan headsettet men har vad jag vet inte upplevt det när jag kör med Bt i bilen. Så det är antagligen micken som är dålig. Aja får åka och köpa en ny telefon och sedan skicka den här på rep då jag inte klarar mig utan telefon just nu.

4. brollann

MINA ENHETER

Köpte mig en Z2, klämde på G3 och den var nog trevligare än sonyn egentligen men fiskar en del och ipklassningen fick bestämma mest denna gången. S4 ska skickas på rep om de hittar nått fel sen blir den kanske kvar som andra mobil eller om den säljs det får tiden utvisa.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Appel72 likes this.