Skriva mail, hur stor del av skärmen?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Ritte, 18 okt 2010.

1. Ritte

Ritte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag planerar att använda min desire z eller hd till jobbet där jag främst svarar på email.
    Jag har sålt min htc legend och har därför ingen möjlighet att kolla upp detta. Men om jag får ett mail från en kund som innehåller 3-4 saker jag ska svar på så vill jag kunna se den citerade texten medan jag skriver.

Min fråga är alltså hur mycket av den citerade texten kan jag se samtidigt som jag skriver mail?

Det behöver ju inte vara mail, kan ju vara en webbsida där man skriver något.
    Vad jag minns från min legend så tar tangentbordet + textrutan hela skärmen om man vänder på telefonen.

Tror ni att det isåf blir likadant på dhd och dz?

2. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Desire z har ju utvikbart tangentbord så det borde ju inte ta upp plats på skärmen.

3. Ritte

Ritte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag kommer ihåg på legend så tar tangentbordet + textrutan all plats när man vrider på skärmen.
    Desire kanske bara får en stor textruta över hela skärmen.

Du har inte möjligheten att kolla på din legend hur det är när man svarar på mail? Kan jag se citerad text samtidigt som jag skriver? (Även om det citerade är i textrutan)

Vore väldigt tacksam. Tror att alla sense-lurar fungerar likadant då de kör samma gränssnitt.

4. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Kolla på en Desire i butik, det är exakt samma upplösning på skärmen som Desire HD

5. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det stämmer, man kan inte se citerad text samtidigt som man skriver i gmailappen på legend. Det ända man ser är meddelanderutan och tangentbordet, man får ta bort tangentbordet och scrolla ner för att se vad man svarar på.