Skriva på Samsung Galaxy Tab S9

Diskussion i 'Galaxy Tab S9-serien' startad av Daggmask, 30 jun 2024.

1. Daggmask

Daggmask Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Jag köpte S9 med tangentbord för att använda på resa. Tycker den är ganska bökigt att skriva på. Tangentbordet skiftar ofta mellan svenska och engelska utan min vilja. Vet inte om jag har missat något. Min nästa cykelresa kommer jag att ta med min Windows Surface dator/platta i stället. Den är lite större, 12,5" och lite tyngre och missar några appar som t.ex Readly App som finns bara för Android och IOS. Men jag tycker Windows vad gäller skrivande, redigering, bild och filhantering är överlägset både Apple IOS och Android/Samsung. Synpunkter?

2. corb06

corb06 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch6 Classic
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Du får låta bli att trycka på Lang-knappen brevid mellanslag :) Vanesak att undvika den men då slipper du språkväxlingen. I övrigt tycker jag surfplattan är väldigt kompetent. DEX underlättare hanteringen när jag använder trådlös mus också. Gillar skärmen och ljudet i surfplattan. Batteritiden slår alla laptops jag testat också, väger man det mot vikten så upplevs det ännu bättre. Har enbart redigerat några 5-10 minutes videos med Power Director Premium och några foton i Lightroom. Kör med Moon Reader som läs-app.
    Jag har 9+ så det tangentbordet är väl lite större kanske, så den är lättare att jobba med, nästan samma storlek som 13,3" från ultrabooks.
    Gillar också att den synkar väldigt bra med telefonen plus att man kan utöka funktionerna med Samsung Flow. Buds:en växlar också enkelt mellan surfplattan och mobilen.
    Finns givetvis tillfällen när Windows är att föredra, t ex tycker jag SteamLink och min Xbox kontroller funkar sämre med surfplattan än med Windows-datorer.

Last edited: 30 jul 2024
    Gorgeous gillar detta.
  3. Tompa23

Tompa23 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hade ett snarlikt problem med en A7.
    Eftersom alla tablets från Samsung har samma grundversion( med vissa små variationer).

Så tyvärr utifrån min personliga erfarenhet så har detta inget att göra med tangentbordet,utan snarare om en bugg i systemet.

Jag har exakt samma problem med min S9FE( SM-X516BEE).
    Sålänge jag endast har ett språk aktiverat( Svenska)- vilket också är samma språk som är inställt på enheten.
    Så fort jag adderar ytterligare ett språk så växlar enheten självt till nästkommande språk.

Men när jag endast behåller Svenska ( eller vilket språk Du vill ha som standard), så är det inga problem.
    Då har jag inget tillkopplat tangentbord.