Skriva ut från Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Joeled, 30 aug 2012.

1. Joeled

Joeled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har en Asus Transformer platta på jobbet och har lyckats hitta en del appar man kan skriva utifrån men dessa fungerar enbart med wifi. Finns det någon app som man kan skriva ut från trådat alt wifi?

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Menar du appar som du använder som har stöd för "skriv ut"? eller pratar du om leverantörers appar typ, hp, canon etc?

Jag har en HP deskjet hemma som är inkopplad på nätverket och via HP's app kan jag välja "skriv ut" i valfri app, får sedan upp den vanliga listan på appar jag vill använda för åtgärden, väljer HP appen så kan jag skriva ut den vägen.

Är detta något du letar efter? Borde inte spela någon roll om det är trådat eller inte om det är skrivarens app som används.

3. Joeled

Joeled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nej, jag vill ha en app där jag kan söka efter nätverksskrivare i nätverket som är trådat. Alternativ lägga in skrivarens ip-adress för utskrift.

4. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag använder Cloudprint på jobbets nätverksskrivare. Dock krävs att man har igång Chrome (och är inloggad) på en av de nätverksanslutna datorerna. Funkar hemifrån också då den synkar filen med datorn (via 3g eller wifi) som skickar det till skrivaren lokalt.

5. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Aha du vill alltså få fram hela listan på olika skrivare? Hm ja det vet jag tyvärr ingen app just nu som kan dock.

Enskilda skrivare går ju bra, som te x min HP jag nämnde, den är trådbunden och kommer upp fint i appen. Men om man är på ett företag med flera olika märken av skrivare blir det ju rörigt.