SKRIVARE?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av paulreedsmith, 9 sept 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    480

MINA ENHETER

Är det värt att köpa en skrivare, eller är det lika bra att betala och skriva ut på Universitetet? Vad vinner man på i längden. Tänker mest på krångel och skit. Har haft väldigt dåliga erfarenheter av skrivare, men det var för några år sen. Kanske kvalitén blivit bättre?

Har kollat på denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2134061

Skulle vilja kunna skriva ut från Mac, PC och Android-produkter. Har oftast Samsung plattor och telefoner.

Någon som är insatt?

2. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Beror på hur mycket du skriver ut.

/Tapatalked

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag har exakt en sån skrivare. Skriver ut från Mac och PC. Inte testat från Android men den skall ju ha stöd för det. Väldigt nöjd med min och då betalade jag nog runt 1000 för min.

Köpte den för att jag ledsnade ut på ihoptorkade färgpatroner. Hopplöst med bläckstråle om det går för långt mellan utskriftstillfällena.

Kör fortfarande med tonerkassetten som följde med då jag inte skriver ut så ofta.

4. paulreedsmith

Mottagna gillanden:
    480

MINA ENHETER

Ok. Verkar ligga på 699 nu vilket verkar bra för en laser. Men såg recensioner som pekade på väldigt dyra utskrifter, per sida då.

Tror jag kommer skriva ut rätt mycket. Har försökt köra mycket på digitala scheman, litteraturlistor etc, men känns bättre att ha saker på papper.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

På Chalmers var det ganska billigt att skriva ut, man fick en gratis kvota på ganska många sidor per termin och det var inte alldeles før dyrt att køpa mer. Jag vet att jag aldrig skulle gått plus på att køpa en skrivare jæmført med att skriva ut på universitetet. Och jag tror inte jag hade många kursare som skulle gjort det heller, jag var væl den som skrev ut mest.
    Efter universitetet då? Ær ju bara enstaka papper man skriver ut ibland och då har du eventuellt vænner, bibliotek eller jobb dær man kan skriva ut. Så jag hade inte køpt en skrivare.

6. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Toner kostar 350-500 kr för 1000 sidor så 35-50 öre per sida + papperskostnad. Skriver man ut mycket så gissar jag att det är billigare sidkostnader på en större och dyrare maskin. Det är väl som någon skrev, beror på hur mycket man skriver ut. För min del är den perfekt. Skriver ut lite fakturor och sånt ibland till bokföringen.

För 699:- är den väldigt prisvärd måste jag säga.

7. paulreedsmith

Mottagna gillanden:
    480

MINA ENHETER

Vissa program har ett antal gratis. Inte på min linje. Förra året var det 70 öre per sida har jag för mig.

Efter universitetet kan jag säkert sälja den till någon. Är dock inte jätte-sugen på att den ska ta upp massa plats hemma. Har bara 40kvm. Men tänkte att den jag länkade till var liten och nätt.

Om jag skriver ut mer än 300 sidor om året lär det vara värt det om jag räknar med att jag kan få tillbaka några hunkor när jag säljer den.

Tack för "input". Får se om jag köper den eller inte.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.