Alla mina kontakter har plötsligt blivit skrivskyddade. Hur kan jag åtgärda det? Självklart vill jag kunna editera kontakterna. Jag har en Honor 8 och har satt upp två Exchange-konton för synkning av kontakter från ett Hotmail-konto och ett Office 365-konto. Det handlar inte om att minneskortet är skrivskyddat (kontakterna ligger inte där). Några tips?
Min första tanke är om du kan redigera kontakterna i datorn och om ändringen följer med till kontakten i telefonen?
Ja, jag kan redigera på datorn och sen synkas det över till mobilen. Jag kan ju leva med det, men det skulle vara trevligt att kunna editera i mobilen, och t ex kunna välja rington för en viss kontakt.
En generell lösning kan ju vara att testa ta bort ditt googlekonto från telefonen och sedan lägga till det igen. Då kommer man å andra sidan inte underfund med vad som orsakar problemet men vad jag läst på nätet bör det lösa ditt bekymmer :/
Hmm då måste det vara någon policy från dina synkade konton. Ligger dem i Gmailappen eller under konton i telefonen?
Kontona syns både i inställningar och under Gmail. Såg inget konstigt där. Jag kör ju Huawei Contacts och tänkte att det kanske är den som strular. Laddade ner drupe, men även den använde ju Huawei Contacts när kontakter editeras, och det blev samma fel där.
Då är det en policy från dina exchangekonton som ställer till det. Var har du lagt till dem någonstans? I epostappen eller I telefonen?
Satte upp Hotmail-kontot som "Företagskontakt" i st för Exchange, och nu kan de kontakterna editeras. Office 365-kontakterna är fortfarande read-only, men det kanske är enligt någon policy som min arbetsgivare har satt upp? Men det är inget som syns när man tittar på Enhetsadministratör för E-post i Inställningar (avancerat).
Ja precis du måste fråga administratören om det är möjligt att lätta lite på policyn som låser kontakterna.