Jag tog också upp det i en tråd i Android TV-forumet här: OnePlus satsar på Smart-TV med fem års uppdateringar
Det finns nog utrymme för en aktör om den kan leverera samma typ av upplevelse som Nvidia gör med Shield TV.
Jag köpte en Shield TV i början av 2015 och så här tre år senare saknar jag fortfarande ingenting och får regelbundet nya Android-versioner. Den uppdateras nästan bättre än någon telefon jag ägt.
Kan OnePlus leverera detsamma för en TV, och samtidigt erbjuda bra prestanda / samma flyt som med Oxygen OS (något samtliga Android TV-apparater saknar), så vore det intressant.
Men det är samtidigt ett märkligt hopp att gå från telefontillverkare till TV-tillverkare. Själv hade jag varit betydligt mer exalterad över en Android-platta med Oxygen OS. I dagsläget finns ingen platta på marknaden med en vanilla android-upplevelse.
Alternativt en smartklocka i stil med Ticwatch, men det är ju fortfarande mer av en nischprodukt.
....och skulle det förresten komma en ny Shield TV hade nog de flesta valt den framför en OnePlus om det bara handlade om Smart TV-upplevelsen, speciellt som Nvidia inte behöver bevisa något.
Last edited: Sep 17, 2018