Skulle ni köpa en OnePlus TV?

Discussion in 'OnePlus Allmänt' started by ruva, Sep 17, 2018.

1. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Last edited: Sep 17, 2018
  2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tog också upp det i en tråd i Android TV-forumet här: OnePlus satsar på Smart-TV med fem års uppdateringar

Det finns nog utrymme för en aktör om den kan leverera samma typ av upplevelse som Nvidia gör med Shield TV.

Jag köpte en Shield TV i början av 2015 och så här tre år senare saknar jag fortfarande ingenting och får regelbundet nya Android-versioner. Den uppdateras nästan bättre än någon telefon jag ägt.

Kan OnePlus leverera detsamma för en TV, och samtidigt erbjuda bra prestanda / samma flyt som med Oxygen OS (något samtliga Android TV-apparater saknar), så vore det intressant.

Men det är samtidigt ett märkligt hopp att gå från telefontillverkare till TV-tillverkare. Själv hade jag varit betydligt mer exalterad över en Android-platta med Oxygen OS. I dagsläget finns ingen platta på marknaden med en vanilla android-upplevelse.

Alternativt en smartklocka i stil med Ticwatch, men det är ju fortfarande mer av en nischprodukt.

....och skulle det förresten komma en ny Shield TV hade nog de flesta valt den framför en OnePlus om det bara handlade om Smart TV-upplevelsen, speciellt som Nvidia inte behöver bevisa något.

Last edited: Sep 17, 2018
  3. Egil

Egil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Det handlar alltså om en box till tv:n som ska konkurrera med chromecast, Appletv och Shield TV?
    Jag har redan en 4 år gammal "smart Tv" och en digitalbox med netflix m.m. samt en chromecast men det jag saknar är Blåtand så att jag kan använda mina blåtandslurar!
    Vad jag inte behöver är ännu fler sätt att casta min telefon till tv:n då det oftast blir synkfel på ljudet så att läpprörelsen inte stämmer överens med talet.

bernard likes this.
  4. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det handlar om en fristående TV-apparat med smart TV-funktionaliteten inbyggd.

Frågan är lite om en Smart TV som är tillräckligt bra/"smart" kan locka över folk som idag kör box/i sig vara en "unique selling point" som gör TV.n attraktiv på marknaden.

Egil likes this.
  5. mul

mul Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Håller med om plattan, tycker det är riktigt sjukt att det saknas en stock android-platta idag. Nexus 7 i all ära, men en ersättare hade suttit fint. Suttit o letat efter en platta som lär ha bra uppdateringar men närmsta jag kommer är Samsung eller en Ipad. Litar inte på Samsung.

Tror både Nvidia och Oneplus hade gynnats av en Smart tv, tycker de borde satsa på en box och inte själva tvn då de hamnar efter från dag ett imo. Smart tv box kan jag tänka mig se och en platta men tv känns bara konstigt. :)

bernard likes this.
  6. hjorten66

hjorten66 Youth Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6p
    Ja varför inte. Är priset bra så kan jag tänka mig köpa. En ny tv till spelrummet vore inte helt fel.

7. Droid82

Droid82 Guest

Jag köper nog själv hellre en tv med så bra bild som möjligt och köper till någon mediaspelare då jag är tveksam till att den inbyggda mjukvaran/hårdvaran kommer att klara själva tvn:s livslängd på ett ok sätt. Jag är även något tveksam till att köpa ytterligare en Android TV-enhet på grund av det något begränsade app-utbudet vad gäller appar jag är intresserad av. För någon med snabbare omsättning av tv-apparater än vad jag har och som inte har samma tveksamhet vad gäller Android TV så kan det säkert vara ett jättebra köp så länge bild/pris-ration blir hyfsat godtagbar.