Skum grej med gårdagens laddning!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Thingleaf, 6 aug 2010.

1. Thingleaf

Thingleaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Laddade min Desire som vanligt igår kväll men eftersom jag hade glömt min htcladdare i bilen så använde jag en annan usbkabel från frugans gamla Nokia och en phillips usb-stickkontaktsadapter.

La märke till att telefonen kändes ovanligt varm när jag drog igång väckarklockan men jag tänkte inte så mycket på det.

Vaknade senare av en slump runt 05-snåret och tänkte kolla vad klockan var... Telefonen var död.
    Provade att starta den men den var borta.
    I bakhuvudet kom jag ihåg att många testar att ta ur batteriet och sätta tillbaka det igen så jag testade det.

Den gick igång som vanligt!

Sen dess har den funkat precis som vanligt och jag laddar den faktiskt nu medan jag skriver. Den känns som vanligt, lite ljummen och inget mer.

Nu undrar jag om jag behöver vara orolig i fortsättningen eller om det bara var en engångsgrej.

• Kan det vara så att olika usbsladdar ger olika spänning vid laddning?

• Borde jag lämna in den? Kan den blivit skadad?

Jag har ju ingen lust att den sprängs mitt i natten och lämnar bara ett par kalsonger kvar i botten av en krater...:P

Vad tror ni?

2. Jens040

Jens040 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Telefonen tar vad den behöver, så du ska inte behöva oroa dig för sovrumssprängning...jag laddar själv min Desire med en laddare från Nokia N97 som har längre kabel än HTC's laddare.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Rokare

Rokare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det som jag finner anmärkningsvärt i ditt inlägg är inte det faktum att den blir varm, utan att du undrar varför den blir det när du har för vana att linda in den i dina kalsonger.. Vad säger folk på stan när du kör kalsong istället för siliconfodral?

;)