Hej. Nån som vet vad den där symbolen med wi-fi och telefon är? Det ringde på min mobil men inget nummer syntes och det gick inte och svara för mobilen visade inget inkommande samtal. Nu har jag fått den symbolen.
Men hur ser jag vem som ringer/har ringt? Och det konstiga är min Galaxy watch inte visar nåt när det ringer.
Något märkligt med det samtalet du fick troligtvis, för vad jag vet, ska det inte ändra hur den visar vem som ringt/ringer
Den där symbolen. Visar den bara wifi samtal funktionen är på eller visar den jag har ett missat wifi samtal?
Visar bara att funktionen är på (och är aktiv), alltså har du ingen Wi-Fi mottagning ska inte ikonen visas
Hmm tror jag blev jätte trollad. Nån jävel hade ändrat Facebook Messenger signal till min ringsignal. [emoji23] Men en fråga till. Varför funkar inte wifi samtal när jag är hemma? På jobbet hade jag tydligen den på. [emoji848]
Ingen aning, då min telefon inte stödjer Wi-Fi Samtal, så kan jag inte hjälpa till där, där får någon annan hjälpa dig
Aha tydligen aktiveras bara wifi samtal när man har kass täckning. Tack för du svarade på mina frågor.
Du kan dock välja det i Wi-Fi inställningarna, om du vill att mobilnätet eller Wi-Fi nätet ska prioriteras
Det går att välja mellan att prioritera mobilnätverket över WiFi och tvärtom. Är din lur inställd på att prioritera mobilnätverket och mottagningen hemma är tillräckligt bra behöver din inte använda WiFi-nätverket.
Hmm? Jag har inte hittat nån sån inställning. [emoji50] Ska kolla igen. Eller du kanske vet exakt var man kan ställa in?
Jag har inte de valen. Tre måste ha blockat de. Såg nån guide hos telia som visade val som inte jag har.
Ja, då har Tre gjort något, då en vän jag känner kan välja där vilket hon vill prioritera, hon har Tele2 som operatör
Jag har Tre, och fungerar utmärkt för mig! Man måste ha Nordisk programvara för att det ska fungera på Samsung, kan det vara det som är problemet?
Kan vara så att du kör med den nordiska CSC koden NEE, medans MjJiM kör med Tres egna brandad version, som har CSC kod HIG eller liknade